Măsuri COVID-19 [5]: AG Național AG Filiale Alte Evenimente Naționale

28 martie 2020

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele decizii:

  1. Adunarea Generală Națională

Context:

În această perioadă, ne confruntăm cu diverse limitări al căror scop este să ne ofere o mai mare siguranță și securitate pe termen mediu și lung.

Mișcarea cercetășească are la bază principiile democratice și scopul deciziilor pe care le luăm este să asigure membrilor organizației cadrele potrivite ca ei să-și manifeste pe deplin drepturile și obligațiile: implicarea tinerilor în luarea deciziilor, consultarea cu privire la decizii, dreptul la opinie și vot, reprezentativitatea, responsabilitatea etc.

Ne dorim să avem o Adunare Generală corespunzătoare care să ne permită punerea în practică a acestor drepturi. Totodată, avem niște limitări de ordin legal (descărcarea de gestiune și depunerea bilanțului), care au niște termene limită și care ne impun să găsim soluțiile cele mai potrivite ca atât noi ca membri, cât și noi ca entitate juridică, să putem să respectăm legea și să ne putem continua activitatea.

Decizie:

Se suspendă Convocatorul Adunării Generale Naționale din 25-26 aprilie 2020 cu următoarele mențiuni:

  1. se anulează întâlnirea fizică programată în 25-26 aprilie 2020; o nouă Adunare Generală Extraordinară va fi convocată, respectând prevederile statutare la o dată care va fi anunțată ulterior
  2. se menține procesul de consultare cu privire la subiectele de pe Ordinea de Zi anunțată – mai exact, toate documentele suport vor fi puse la dispoziția Centrelor Locale pentru a primi feedback pe email și într-un cadru organizat online în ziua de 25 de aprilie 2020; obiectivul nostru este să răspundem la întrebări și să preluăm feedback, acceptând că orice vot formal pe oricare din subiecte va avea loc doar într-o Adunare Generală formală.
  3. se convoacă Adunarea Generală Extraordinară în data de 25 aprilie cu vot prin corespondență online, având pe Ordinea de Zi un singur subiect: Raportul financiar și descărcarea de gestiune
  • Fiecare Centru Local va mandata o persoană pentru exprimarea votului și totodată adresa de email de pe care va fi exprimat votul. Mandatele completate și semnate pot fi trimise pe contact@scout.ro până la data de 19 aprilie 2020 inclusiv. Model mandat aici.
  • Sâmbătă, 25 aprilie, ora 10.00 persoanele mandatate vor primi prin email propunerea de vot pentru descărcarea de gestiune și procedura de vot, pe adresele de email specificate în mandat, cu termen de răspuns: 25 aprilie, ora 16.00
  • Raportul financiar și Raportul cenzorilor va fi pus la dispoziția Centrelor Locale până cel târziu în data de 11 aprilie 2020, conform calendarului AG
  • Situația Centrelor Locale cu drept de vot o puteți consulta aici

Mențiuni:

Acest proces facilitează respectarea legii, mai exact depunerea bilanțului la termen (și evitarea plății unei eventuale amenzi), dar este o soluție de compromis la care am ajuns din cauza situației excepționale în care ne găsim, înțelegând limitările ei inclusiv din perspectivă juridică.

Dacă există opoziție cu privire la această propunere de organizare, vă rugăm să ne comunicați în cel mai scurt timp.

Votul exprimat prin email reprezintă un document opozabil în instanță, asociat cu o adresă de email a unei persoane mandatate explicit de Centrul vostru Local, motiv pentru care, am optat pentru această versiune și nu pentru folosirea unei aplicații online de vot.

II. Adunările Generale ale Filialelor

Context:

Centrele Locale cu personalitate juridică (Filialele) întâmpină aceleași limitări ca și Organizația cu privire la organizarea Adunărilor Generale.

Recomandări:

  1. GRR exprimă recomandări, în timp ce decizia finală, ca și răspunderea care provine din aceasta, revine în întregime conducerii Centrului Local, în cazul Centrelor Locale cu personalitate juridică (Filiale ONCR)
  2. Recomandăm susținerea Adunărilor Generale cu vot online / prin corespondență atât în cazul filialelor, cât și în cazul sucursalelor, cu o limitare în ce privește subiectele de pe OZ.
  3. Nu recomandăm pe Ordinea de Zi subiectele ce impun modificări la Judecătorie: schimbare de Statut sau alegeri

AG în acest format are o valoare juridică incertă, mai exact toate deciziile luate pot fi respinse de / anulate în instanță, implicit și solicitarea de a înregistra schimbarea CCL-ului sau a statutului pot fi respinse.

În cazul în care situația din Centru Local impune schimbări urgente, vă recomandăm să aveți o consultare online în care să aveți un consens cu privire la un Consiliu de Centru Local interimar (persoanele care iau decizii și mandatul), urmând ca modificările statutare și toate reglementările ce se impun să le realizați într-o Adunare Generală organizată statutar, când situația din țară o va permite.

Mențiuni

  1. Este important ca atunci când alegeți metoda de vot (în cazul în care nu optați pentru varianta propusă pentru Adunarea Generală Națională), tool-urile să vă ofere posibilitatea să identificați persoana de la care ați primit votul (printr-o adresă de e-mail sau un număr de telefon cunoscute, spre exemplu)
  2. Pentru orice întrebare legată de organizarea locală, vă recomandăm să ne scrieți la mihaela.girleanu@scout.ro.

III. Alte evenimente locale de amploare sau cu deschidere națională

Vă recomandăm în pregătirile pe care le faceți pentru evenimentele din această vară să elaborați și un plan de criză pentru cazul în care măsurile de restricție se vor prelungi și pentru perioada mai – august 2020 (să informați persoanele poate deja înscrise despre riscurile de amânare sau suspendare, să decideți momentele și criteriile în baza cărora veți lua deciziile de suspendare sau amânare, propuneri de gestionare a evenimentului pe grupuri mai mici de persoane – de exemplu, campul de Centru Local pe unități etc.)

Totodată, vă recomandăm să nu angajați cheltuieli din partea Centrului Local sau a cercetașilor pentru aceste evenimente, până la momentul în care veți avea o mai mare siguranță pentru organizarea lor.

IV. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.

V. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările către Grupul de Răspuns Rapid

Vă reamintim că sunt suspendate doar întâlnirile față în față între cercetași, în timp ce activitățile cercetășești își pot urma cursul firesc, cu limitările impuse.

Vă încurajăm să dezvoltați activități online pentru această perioadă și să vă folosiți de resursele promovate:

  • JOTI (Jamboree On The Internet / Jamboreea pe Internet) este un eveniment organizat anual la nivel mondial, când cercetașii de peste tot din lume se întâlnesc online, creează prietenii internaționale și participă la sesiuni interactive. Având în vedere restricțiile de circulație care afectează mai mult de o treime din populația planetei, se organizează o ediție specială JOTI pe 3 – 5 aprilie. Mai multe informații găsiți pe pagina oficială a evenimentului, iar pentru orice nelămuriri vă stăm la dispoziție la adresa de email international@oncr.ro
  • activități derulate de acasă (exemple de activități de la cercetașii britanici: https://www.scouts.org.uk/the-great-indoors/)
  • activități care impun lucrul individual (căutare de informații, desenare, proiectare, planificare, reflecție etc.)
  • activități care se pot facilita prin intermediul întâlnirilor online cu ajutorulaplicațiilor (google meet, skype, call whatsapp, call FB mess etc.) și permit interacțiunea în siguranță în mediul online a cercetașilor

De asemenea, nu uitați de rolul nostru în această perioadă, de a fi responsabili și a respecta limitările impuse, și, totodată, un sprijin pentru comunitatea în care activăm.

Măsuri COVID-19 [4]: AG Locale, Instrumente online pentru întâlniri și consultări online, Solidaritate cercetășească – Apel voluntari

17 martie 2020

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Obligativitatea suspendării oricărui tip de activitate cercetășească, față în față, adresată copiilor și tinerilor cercetași (recurentă/ săptămânală, inclusiv întâlniri, hike, camp etc.), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 16.03.2020. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, față în față, adresată liderilor și voluntarilor adulți care implică mai mult de 5 persoane (stagii de formare, ședințe de pregătire, întâlniri locale), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 16.03.2020. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, care implică deplasarea cercetașilor dintr-o localitate în alta.
  1. Obligația suspendării programului de lucru cu publicul a magazinului Scout Shop pe perioada suspendării activității cercetășești, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 16.03.2020, cu posibilitatea de prelungire, dacă situația o impune.
  1. Activitatea biroului executiv va fi realizată pe perioada suspendării activității cercetășești, prin lucru la domiciliul fiecărui angajat; în cazul în care activitatea și solicitările impun, și nu suportă amânare, va avea loc deplasarea la sediu a angajaților; vă rugăm să confirmați telefonic vizitele la sediu la 0723 723 827.
  1. Cu ajutorul echipei TECH vă putem dispoziție un material care explică în detaliu folosirea a două instrumente online care vă pot facilita organizarea întâlnirilor de lucru online sau consultarea pe diverse subiecte:
  1. Google Meet – oferă posibilitatea unei întâlniri online/ videoconferință pentru 100 de persoane logate cu adresă de scout sau 25 de persoane logate cu adresă de gmail
  2. Google Forms cu template – oferă posibilitatea consultării online

!!! Pentru organizarea unei astfel de întâlniri este necesară planificarea ei în mod corespunzător și o disciplină atentă:

  • stabilirea unei date agreate de toți participanții
  • stabilirea unui program clar, în care fiecărui subiect îi este alocat un timp, comunicat detaliat înainte către participanți
  • un regulament clar al întâlnirii: microfoane închise, intervenții de maximum 2 min. și punctuale
  • pregătirea și transmiterea tuturor documentelor în forma scrisă în timp util către participanți, cu minimum 5 zile înainte de videoconferință
  • pregătirea formularelor de consultare anterior videoconferinței
  • numirea unei persoane care se ocupă de partea ‘tehnică’ în cadrul întâlnirii
  • numirea unei persoane care moderează discuția
  1. Recomandări Adunări Generale Locale

7.1. Adunarea Generală a unei Sucursale (Centru Local care nu are personalitate juridică)

O Adunare Generală Locală reunește între 10 și poate 50 de persoane. Deși avem încredere foarte mare în tool-urile online și în lucru la distanța, un AG online cu peste 10 persoane are câteva limitări, unele dintre ele controlabile, altele nu.

Câteva recomandări:

  • analizați gradul de urgență al organizării unui AG local: poate fi înlocuit el de o consultare sau o dezbatere în scris/ online? este necesară acum luarea de decizii prin vot?
  • faceți consultări pe subiecte în grupuri mai mici – dimensiunea unei patrule (4-9 membri) sigur funcționează și online 🙂 de exemplu liderii pot face consultări cu câte una/ două patrule de eXplo
  • după ce ați colectat feedback-ul de la consultări și l-ați integrat, după caz,, elaborați formularul google de vot (conform indicațiilor din materialul de mai sus) și trimiteți-l cu timp de răspuns de 1-2 zile
  • creați un cadru (un grup online sau numiți o persoană) care poate răspunde în perioada de consultări cu detalii despre subiectele de pe OZ
  • formularele google nu permit alegeri locale, întrucât confidențialitatea răspunsului nu este posibilă
  • vă încurajăm să demarați pregătirile și să ne scrieți la tech@scout.ro/ contact@scout.ro dacă aveți întrebări tehnice sau vreți să ne împărtășiți lecțiile învățate

7.2. Adunarea Generală a unei Filiale (Centru Local cu personalitate juridică)

Suntem în curs de a oferi o recomandare, în cazul în care situația va impune, pentru organizarea unei AG de Filială/ Națională luând în considerare obligativitatea descărcării de gestiune și depunerii bilanțului până la finalul lunii aprilie 2020.

În timp ce pentru o sucursală este o obligativitate statutară, pentru o filială și pentru ONCR și o obligativitate legală.

  1. Solidaritate cercetășească

8.1. Ajutăm persoanele vulnerabile

Comunitățile în care suntem activi au nevoie de ajutorul nostru și în această perioadă, iar cercetașii au fost mereu și rămân un reper pentru modelul de organizare și implicare în comunitate.

Există o categorie de persoane mai vulnerabile în această perioadă care are nevoie de ajutor la cumpărături (alimente, medicamente) sau alte urgențe – în special persoanele peste 60 de ani sau persoanele cu probleme medicale și cu imunitatea compromisă.

Dacă ești major și îți dorești să contribui cu ceva, poți adopta modelul promovat de Institutul Polonez sau crea ceva personalizat pentru grupul tău. Te încurajăm să ajuți, dar să fii și precaut: cumpără pentru persoanele de la tine din bloc/ scară, pe care le cunoști deja, nu cumpără lucruri valoroase pe banii tăi, respectă măsurile de igienă (mască, mănuși, spălat pe mâini), predă cumpărăturile fără să iei contact direct cu persoanele vulnerabile, deplasează-te cu bicicleta sau pe jos pentru a evita mijloacele de transport.

8.2. Pre-organizare voluntari situații de urgență

Am făcut un formular care centralizează disponibilitatea noastră pentru a fi activi în această perioadă în comunitate și modul în care am putea fi activi în baza resurselor și abilităților pe care le avem fiecare dintre noi. Este vorba despre voluntariat ca cercetași, dar în medii dinamice, organizate de alte persoane sau instituții, unde nu setăm noi cadru de organizare sau resursele, dar suntem convinși că abilitățile dezvoltate la cercetași pot fi foarte utile. Formularul este deschis pentru cercetași peste vârsta de 18 ani și între 16 și 18 ani, cu acordul liderului.

Completarea acestui chestionar nu obligă la acțiune imediată, ci are scopul de a crea o bază de date care va fi apelată, cu prioritate, în caz de nevoie: https://forms.gle/rE19XfCwJxwCnAacA 

  1. Educația online

Găsiți aici, la inițiativa Sabinei Grigore, o centralizare de platforme online de învățare, activități educative, culturale și distractive online.

  1. Informarea din surse sigure rămâne prioritară în această perioadă. Vă recomandăm https://stirioficiale.ro/
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.
  1. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările către Grupul de Răspuns Rapid.

Măsuri COVID-19 [3]: AG de Centru Local și activități dedicate adulților

10 martie 2020

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, față în față adresată liderilor și voluntarilor adulți care implică mai mult de 5 persoane (stagii de formare, ședințe de pregătire, întâlniri locale), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru perioada 11 martie 2020 – 22 martie 2020, inclusiv. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, care implică deplasarea dintr-o localitate în alta.
  1. Recomandăm cu fermitate evaluarea corectă a necesității unei întâlniri față în față în această perioadă și luarea în calcul a posibilității derulării întâlnirilor în online.
  1. Întrucât în această perioadă erau planificate multe Adunări Generale de Centru Local, la care este deja imposibilă participarea tinerilor (conform [Măsuri COVID-19] (2)), vă recomandăm organizarea unei consultări online (la data pe care o aveați deja planificată) pentru subiectele care nu suportă amânare și replanificarea unei Adunări Generale Extraordinare față în față după data de 22 martie. Termenul de 22 martie ar putea fi prelungit prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.

Încercăm să găsim soluțiile cele mai potrivite pentru manifestarea principiului democratic în cadrul cercetășiei. Vom reveni în acest sens cu recomandări specifice pentru abordarea calendarului Adunării Generale.

  1. Obligația suspendării programului de lucru cu publicul a magazinului Scout Shop pe perioada suspendării activității cercetășești, 11 – 22 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire, dacă situația o impune și limitarea activității angajaților Scout Shop la pregătirea și livrarea comenzilor deja înregistrate.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.

Informări cu privire la evenimentele planificate după data de 31 martie:

  • organizate de ONCR: Adunare Generală Națională, campuri naționale etc.

În momentul redactării acestui anunț, toate evenimentele planificate sunt în curs de pregătire își urmează etapele, conform calendarului inițial/ stabilit.

Contextul în care ne aflăm nu favorizează emiterea de decizii pe termen lung, întrucât situațiile se schimbă de la un moment la altul și deciziile GRR se subordonează în mod direct deciziilor luate de la nivel guvernamental.

Principiul care ghidează deciziile sunt siguranța cercetașilor și responsabilitatea acestora față de propria persoană și față de cei din jur.

  • organizate de alte entități: EuroJam

În momentul redactării acestui anunț, organizatorii ne-au informat că toate pregătirile lor sunt conform planificării.

Spre deosebire de evenimentele interne, deciziile cu privire la organizarea acestui eveniment nu ne aparțin.

Ceea ce putem face ca și participanți la acest eveniment este să contribuim la măsurile de prevenție și la oprirea distribuirii virusului. Este un act de responsabilitate imperios necesar în această perioadă.

De asemenea, recomandăm liderilor însoțitori să comunice părinților mesajele primite de la CMT și de la organizatori cu privire la acest subiect.

De asemenea, vă informăm:

  • Amânarea Stagiilor de Introducere în Educației Pentru Dezvoltare Durabilă programat la București, a Stagiului de Pedagogie programat la Râmnicu Vâlcea și a weekendului de formare woodbadge, în 14-15 martie 2020, și a Campului 451°S – Camp de Seniori, programat în 27-29 martie 2020, ca măsură de siguranță pentru cercetași (este foarte greu de păstrat distanța recomandată de 1m în cadrul unui stagiu de formare/ camp) și totodată ca măsură de prevenție și responsabilitate pentru oprirea răspândirii virusului (stagiul/ campul implică deplasarea persoanelor).

Măsuri COVID-19 [2]: Suspendarea activităților cu copii și tineri și alte măsuri imediate

9 martie 2020

În acord cu restricțiile impuse de HOTĂRÂREA NR. 6 din 6/03/2020 și închiderea tuturor instituțiilor de învățământ pre-universitar, Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Suspendarea oricărui tip de activitate cercetășească față în față adresată copiilor și tinerilor cercetași (recurentă/ săptămânală, inclusiv întâlniri, hike, camp etc.), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru perioada 10 martie 2020 – 22 martie 2020, inclusiv. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligativitatea obținerii avizelor Direcției de Sănătate Publică în cazul organizării unui eveniment până la data de 31 martie, adresat liderilor și voluntarilor adulți, în cadrul și în numele organizației; HOTĂRÂREA NR. 6 din 6/03/2020 definește termenul de eveniment foarte larg, motiv pentru care orice întrunire convocată în numele și în cadrul organizației, poate fi legal interpretată ca un eveniment și este decizia noastră de a o interpreta în acest fel. Evaluarea riscului evenimentului este realizată prin avizarea Direcției de Sănătate Publică pe baza criteriile impuse de prezenta hotărâre.

Astfel, orice întrunire convocată de către un adult cercetaș către alți cercetași impune demararea procesului de avizare la Direcția de Sănătate Publică, aferentă județului în care vă desfășurați activitatea.

Vă punem la dispoziție, ca model adresă pentru avizarea unei întruniri de pregătire a programului EuroJAM

Acest model se poate adapta pentru stagiile de formare, întrunirile între lideri, Adunări Generale locale etc.

Întrucât Adunările Generale locale implică, în cele mai multe Centre Locale, și participarea tinerilor, revenim cu o recomandare punctuală pentru acest tip de acțiune în cel mai scurt timp posibil.

Am demarat avizarea evenimentelor organizate prin nivelul național: întrunirea liderilor cercetași în contextul EuroJam la Cluj, weekendului 3 de formare în programul woodbadge la Sovata, stagiul de formare de Introducere în Educație pentru Dezvoltare Durabilă la București.

Urmează demararea procesului de avizarea pentru întâlnirea de lucru a echipei TECH și a Campului 451°S – Camp de Seniori.

Cele 5 evenimente enunțate se vor desfășura doar în cazul avizului pozitiv din partea Direcției de Sănătate Publică.

Dacă sunt alte evenimente planificate până la data de 31 martie despre care nu avem cunoștință, vă rugăm să ne spuneți, pentru a lua toate măsurile ce se impun și a oferi sprijinul necesar în pregătirea lor.

Lăsăm în responsabilitatea Centrelor Locale decizia cu privire la interzicerea/ anularea evenimentelor dedicate liderilor și voluntarilor adulților, dacă aspectele de la nivel local impun acest lucru.

  1. Recomandăm abordări creative pentru compensarea reducerii activităților față în față cu îndrumarea cercetașilor către activități
  1. Recomandăm proactivitate în sporirea gradului de igienizare și o atenție sporită la interacțiunile cu categoriile vulnerabile de persoane (bunici, persoane cu imunitate scăzută etc.)
  1. Pentru limitarea răspândirii virusului, se suspendă componenta strângerii mâinii din salutul cercetășesc (se va face doar salutul cu mâna dreaptă). Păstrarea distanței de 1 metru între participanții la evenimente în timpul derulării activităților.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.

De asemenea, vă informăm:

  1. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările pentru informații către Grupul de Răspuns Rapid.
  2. Activitatea biroului executiv va fi realizată în perioada 11 martie – 22 martie prin lucru la domiciliul fiecărui angajat; în cazul în care activitatea și solicitările impun și nu suportă amânare, va avea loc deplasarea la sediu a angajaților; vă rugăm să confirmați telefonic vizitele la sediu la 0723 723 827
  3. În contextul curent și în acord cu inițiatorii, evenimentul dedicat Earth Hour din București, lansat la inițiativa Grupului Candidat Drumul Crinului împreună cu Centrele Locale Baden Powell, Verde + și ALB, și care viza peste 500 de persoane, a fost anulat.
  4. Toate celelalte recomandări și obligații transmise în Informarea din data de 8 martie 2020 (1) rămân valabile și obligatorii.

Vă rugăm să tratați aceste obligații și recomandări ca măsuri din planul de prevenție și de responsabilitate, pe care noi, ca cercetași, îl avem față de comunitate.

Și în acest caz, este necesar să fim un model în comunitate, manifestând în mod activ grija față de propria persoană și față de cei din jurul nostru și invitând pe cei din jurul nostru la responsabilitate și calm.

Organizația Națională Cercetașii României

Spiridușii și Ordinul Cadoului Fermecat

A trecut și OCF 2019, spiridușii și-au închieiat misiunea cu succes. După 6 zile, 77 de participanți, 869 de ore de împachetat, peste 400 m de hârtie și 100 m de panglica și sfoară, multă dragoste și bucurie de a ajuta oamenii să se pregătească pentru sărbătorile de iarnă.
Moș Crăciun vă mulțumește pentru ajutor și vă așteaptă și la anul! 😊

Lumina Păcii de la Bethleem a ajuns și în Argeș

“Lumina Păcii de la Betleem” este un simbol al păcii şi al ecumenismului, un proiect inițiat în 1989 de către cercetașii din Austria, reprezentat printr-o flacără aprinsă la Grota din Bethleem şi distribuită apoi, pe tot globul, cu ajutorul cercetaşilor.
An de an, scopul acestei iniţiative este de a duce Lumina Păcii la cât mai mulţi oameni, de a le purta acestora mesajul de pace, de a încuraja pe oricine, dar în special pe cercetaşi, să promoveze pacea, nu doar să vorbească despre ea.

Anul acesta, un grup de cercetași de la Dacia Felix au participat la ceremonia din Austria și au adus “Lumina Păcii de la Bethleem” Cercetașilor Români Uniți, creștinilor de la Catedrala Sfinții Apostoli Petru și Pavel din Mioveni și din penitenciarul Mioveni și la Prefectura Județului Argeș.

La mulți ani, România!

Cercetașii din unitățile de temerari și lupișori din Pitești și Mioveni au participat, fiecare în orașul lor, la festivitățile organizate cu ocazia Zilei Naționale a României.

Mândri că suntem cercetași, mândri că suntem români!

Ordinul Cadoului Fermecat 2019

Așa cum scrie și mai sus, vom desfășura activitatea “Ordinul Cadoului Fermecat” în perioada 19 – 24 decembrie, la Vivo Mall, după următorul program:
– 19 decembrie – 12:00 – 21:00;
– 20 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 21 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 22 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 23 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 24 decembrie – 10:00 – 21:00.

Pentru cei care nu au participat până acum, prezentăm în câteva cuvinte în ce constă această acțiune. Vom împacheta cadouri pentru cei care cumpără produse din magazin. În schimbul serviciilor noastre clienții ne pot răsplăti cu orice sumă doresc sub forma de donație. Banii strânși vor fi folosiți pentru a susține activitarea cercetașilor pe parcursul anului viitor.
Vă rugăm să citiți cu atenție instrucțiunile din formular.

Dacă vrei să ne dai o mână de ajutor ești binevenit, te poți înscrie aici

Aventura lupișorilor la Nocrich

Cum călătorului îi șade bine cu drumul, cercetașului îi stă bine în camp. Așa că, pe 6 septembrie, ne-am făcut bagajele și ne-am văzut de drum cu gașca de lupișori. Ne-am instalat corturile în curtea Centrului Scout de la Nocrich, unde ne-au așteptat voioși voluntarii, cei doi câini și numeroasele pisici din centru.

Pe durata celor 3 zile, lupișorii au avut ocazia să afle multe despre cercetășie: cum să facă cortul, de ce e important să ne ajutăm unii pe alții, au învățat să facă câteva noduri de bază și cum să le folosească la construcția unui tripod din care apoi au ieșit băncuțe pe care le-au și testat. Cum, nu știți ce este un tripod?!? Lupișorii vă arată într-o clipă.

În cadrul “Village quest”, au avut ocazia să-și exerseze curajul și creativitatea într-o serie de provocări inedite pe care le-au rezolvat cu entuziasm, fiecare lupișor punându-și în valoare abilitățile.

Urcarea în turnul Bisericii Evanghelice a fost încă o provocare ce ne-a testat unele limite, dar odată ajunși sus, ne-am bucurat de experiență!
La focul de tabără din ultima seară am simțit cu toții emoție și mândrie, cântând imnul cercetașilor și fredonând împreună, impresionați de lupișorul-chitarist al trupei.

Voluntarii din Centrul Scout ne-au spus la plecare că ne mai așteaptă la Nocrich, așa că, vom începe pregătirile pentru noi aventuri!

Auuuuuuuuu, auuuuuuuuu, auuuuuuuu!!!

Prietenii lui Shrek

În perioada 18-21 iulie, cercetașii de la Dacia Felix Mioveni l-au “căutat” pe Shrek prin pădurile din jurul cartierului Făget – Argeș.

Cei 67 de cercetași, cu vârste cuprinse între 7 și 21 de ani, însoțiți de liderii lor, au petrecut 4 zile în natură, au dormit la cort și au avut parte de o mulțime de provocări pentru a-și duce la îndeplinire misiunea: să-l găsească pe Shrek și să-l convingă să devină un capcăun bun și implicat în comunitate. Pentru asta, au făcut drumeții, au participat la ateliere de orientare cu busola, noduri cercetașești, tiroliană, tir cu arcul, prim ajutor, ecologie, prepararea hranei. Toate acestea într-o zonă superbă din apropierea zonei de picnic de la Faget.

Cercetaș la 104 ani

Astăzi, Constantin Năstase – general în rezervă și cercetaș de onoare al Centrului Local Dacia Felix Mioveni, împlinește venerabila vârstă de 104 ani.
Constantin Năstase s-a născut pe 3 iunie 1915 în Mioveni și este absolvent al Școlii Normale „Carol I” din Câmpulung Muscel.

În anul 1934, la vârsta de 19 ani, devine cercetaș al Marii Legiuni a României – Cohorta “Radu Negru” din Câmpulung Muscel. A luptat în cel de Al Doilea Război Mondial, ca ofițer al Armatei Române, participând la campania din est de la început, în iunie 1941, și până la întoarcerea în țară, în anul 1944. A fost învățător, iar după absolvirea Facultății de Matematică și Fizică a Universității din București, a devenit profesor de matematică și fizică. În 1977, ca titular al catedrei la Școala Racovița, s-a pensionat. A înființat Muzeul Cula Racovița, un loc de care a rămas foarte atașat și care îi poartă numele.

La mulți ani, domnule Năstase!

30 de soluții ale tinerilor pentru comunitate

Membrii Organizației Naționale Cercetașii României vă așteaptă cu drag la Târgul de împărtășire a acțiunilor derulate de către tineri în cadrul  proiectului Implicat în comunitate, eveniment în cadrul căruia veți avea posibilitatea de a-i cunoaște pe cercetașii care au implementat proiecte de intervenție în comunitate și de a afla mai multe despre impactul și rezultatele acțiunilor lor. De asemenea, la eveniment vor fi prezentate exemple practice despre cum noi ca cercetași, noi ca tineri, noi ca cetățeni activi putem contribui la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. Evenimentul va avea loc sâmbătă, 8 decembrie, în București, la Școala Gimnazială Ferdinand I, începând cu ora 18.30.

Scopul proiectului Implicat în comunitate, desfășurat de Organizația Națională Cercetașii României și finanțat prin programul de granturi Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun a fost crearea unui cadru educațional pentru promovarea și aplicarea principiilor dezvoltării durabile ca măsură proactivă în crearea de comunități sustenabile. Astfel, în perioada septembrie – decembrie 2018, pentru peste 30 de provocări întâlnite în comunitățile din care fac parte, tineri cu vârste cuprinse între 15 – 24 ani au propus și implementat soluții astfel încât efectele negative ale problemelor cu care se confruntă să fie diminuate sau eliminate sau au realizat demersuri proactive, astfel încât prin informare și formare să contribuie la buna dezvoltare a comunităților în care trăiesc. Citește mai mult aici…

Sursa: implicatincomunitate.scout.ro 

Bear Grylls lansează cea mai mare mobilizare globală a tinerilor pentru SDG-uri

Organizația Mondială a Mișcării Scout (WOSM) a făcut un anunț important  în această săptămână prin anunțarea lui Bear Grylls ca noul său Ambasador, făcându-l prima figură publică care va fi numită pentru acest rol. Bear este cunoscut de milioane de oameni din întreaga lume ca aventurier, speaker inspirațional, moderator TV și autor de cărți, cunoscut ca având o mare pasiune pentru cercetășie. Acum, în noul său rol de ambasador șef al mișcării Scout mondiale, Bear va acționa ca o voce globală pentru educația tinerilor cu scopul de a inspira mai mulți tineri să se alăture Mișcării Scout și să creeze schimbări pozitive în comunitățile lor.

“Sunt foarte mândru și umil să primesc acest nou rol de Ambasador Șef al Mișcării Scout Mondiale și să continui să promovez activitatea care se desfășoară pe tot globul. Cercetășia este o forță mondială care leagă tinerii cu valori pozitive și un spirit aventuros. Scopul nostru este de a face o diferență în comunitățile noastre, de a ajuta tinerii să învețe noi abilități și de a fi buni cu toți oamenii.”

Ca primul său rol oficial în calitate de Ambasador, Bear a participat weekend-ul trecut la un eveniment organizat de WOSM la sediul Organizației Națiunilor Unite, pentru a lansa ”Cercetași pentru Obiectivele Dezvoltării Durabile” (SDG) – o mobilizare de 50 de milioane de cercetași pentru a susține SDG până în 2030.

Sursa

Dialog pentru Pace în Romania

In weekendul 9-11 noiembrie, la Bucuresti, a avut loc primul stagiu de Dialog pentru Pace din Romania, realizat cu sustinerea unei echipe internationale numeroase, din care au facut parte si doi membri ai Organizatiei Nationale Cercetasii Romaniei – Anca Burlacu si Oana Mitrut, cu sprijinul Regiunii Europene Scout si KAICIID (Centrul International pentru Pace).

Dialogue for Peace are ca scop promovarea dialogului pentru pace si, mai mult, raspandirea acestei practici la nivel local, pentru a ajunge la cati mai multi cercetasi. Structura acestui program include trei parti succesive: Awareness Training (care a fost adus la noi), Ambassador’s Training si Training of Trainers.

Citește mai multe pe scout.ro/blog/2018/11/15/dialog-pentru-pace-in-romania/

Știați că…

CatalinaToderoiu CD web.jpgȘtiați că Ecaterina Teodoroiu a fost cercetaşă şi a participat la Războiul de Întregire Naţională, murind în ziua de 22 august 1917, în fruntea unui pluton de infanterie, la Mărăşeşti.
Pentru dragostea de ţară şi faptele de vitejie a fost decorată în spital de Casa Regală, a primit Virtutea de Aur Cercetăşească, titlul de Sublocotenent, iar la 10 martie 1917, Virtutea Militară.

Despre cercetășie și inițiative locale #tedxdrobetaturnuseverin — Blogu' lu' Yeti

Sâmbăta asta, pe 3 noiembrie, am avut oportunitatea să vorbesc la Drobeta Turnu Severin, la prima ediție de TEDxDrobetaTurnuSeverin despre cercetășie, dar și despre ce lecții am putut învăța din experiența Centrelor Locale care izbutesc în comunități care nu au o afluență continuă de tineri. 26 de cuvinte mai mult

via Despre cercetășie și inițiative locale #tedxdrobetaturnuseverin — Blogu’ lu’ Yeti