ONCR – Newsletter 36 din 2016

76d0d973-50b0-44a1-8b76-9c095bc4be2d

LUMINA PĂCII 2016 | Follow-up și Însemne

Vă mulțumim tuturor celor care v-ați implicat în proiectul Lumina Păcii 2016 şi apreciem prezenţa a peste 500 de cercetași în cadrul ceremoniilor ecumenice din București, Iași, Arad, Timișoara, Mangalia și alte orașe din țară.

În continuare, în funcție de pre-comenzile primite de la voi, însemnul Lumina Păcii este pus spre comercializare pe Scout Shop. Însemnul este gândit astfel: La prima implicare în proiectul Lumina Păcii, cercetașul primește Baza însemnului + 1 lumânare. Pe parcursul următorilor ani, care în mod ideal corespund cu anii din Pedagogia Scout de la o ramură de vârstă, cercetașul primește câte o lumânare, timp de 4 ani.

FINANCIAR | Modificare procedură deschidere cont și returnare comisioane

În urma situațiilor apărute la gestionarea conturilor bancare ale Centrelor Locale (CL), vă anunţăm schimbarea procedurii de deschidere a conturilor bancare şi revizuirea situaţiilor conturilor curente.

  • La deschiderea contului bancar, CL alimentează cu minim 60 RON contul (comision bancar pentru 12 luni, 5 RON/ lună x 12 luni) și îşi ia angajamentul ca în contul CL să existe în permanență minim suma de 25 RON.
  • CL care au conturi deschise în prezent sigură până la data de 15 ianuarie 2017 depunerea în cont a minim 60 RON + datoriile acumulate față de celelalte Centre Locale în anul 2016.  În funcție de intrarea banilor în conturi, în luna ianuarie vom returna sumele comisionate aleatoriu şi ne cerem scuze pentru inconvenienţele create CL.

Pentru orice informații sau precizări, vă rugăm să ne contactați la e-mail mihaela.girleanu@scout.ro sau telefon 0736 341 822.

ORDINUL CADOULUI FERMECAT | Ghid și Însemn

Cercetașii împachetează cadouri cu drag pentru cei dragi în mai multe oraşe din țară. Te invităm să consulți Ghidul de organizare a Ordinului Cadoului Fermecat pentru recomandări sau să urmăreşti progresul acestui proiect pe grupul de facebook.

În semn de recunoştinţă pentru cercetaşii implicaţi în acest proiect, puteți comanda de la Scout Shop: sacul care atestă inițierea în proiectul OCF, cele 4 ecusoane ale rangurilor: scutier, cavaler, vrăjitor, maestru sau setul complet.

PARTENERIAT | Am semnat protocolul cu Jandarmeria Română

Vă aducem la cunoştinţă semnarea unui Parteneriat național de Colaborare cu Jandarmeria Română. Aceștia vor fi alături de cercetași prin intermediul personalului din insituțiile din subordine aflate la nivel local sau în proiecte naționale de amploare, cum ar fi RoJAM2.0 17. Dacă aveți nevoie de sprijin în asigurarea măsurilor de ordin public și siguranța a copiilor/ tinerilor în activități cercetășești, vă rugăm să ne scrieți pentru a facilita sprijinul din partea Jandarmeriei.

SEDIUL NAŢIONAL | Program

În intervalul 27 decembrie 2016 – 6 ianuarie 2017, echipa Sediul Național este în vacanță de iarnă. În caz de urgențe, vă rugăm să ne contactaţi la tel. 0736 341 822.

FRIENDLY REMINDER | Deadline cotizație trim. IV 2016 [DDL 15 ianuarie 2017]

Vă reamintim că 15 ianuarie 2017 este termenul limită de plată a cotizației pentru trimestrul IV 2016. Conform Regulamentului ONCR, după această dată vor fi suspendate Centrele Locale care nu au înregistrat la nivel național cotizația pentru trim. III 2016. Cotizația la zi vă determină calitatea de membru activ ONCR și vă asigură participarea la activitatea organizației. Pentru mai multe informații puteți consulta pagina Cum plătesc Cotizația?

FRIENDLY REMINDER | Deadline trimitere acte financiare trim. IV 2016 [DDL 15 ianuarie 2017]

Vă rugăm ca până pe 15 ianuarie să ne trimiteți documentele financiare aferente trim IV 2016. De asemenea, așteptăm actele restante din sem. III 2016. Întârzierea înregistrării documentelor din partea CL blochează activitatea financiară a ONCR și ne pune în situația de a încălca legea. Mai multe informații găsiți în documentul Proceduri Financiare pe www.oncr.ro.

După data de 15 ianuarie, Consiliul Director va lua măsuri administrative față de Centrele Locale care nu și-au închis situațiile financiare pentru anul 2016.

INTERNAȚIONAL | Înscrieri World Scout Moot 2017 [DDL 30 decembrie 2016]

Înscrierile pentru World Scout Moot, cel mai mare eveniment mondial dedicat seniorilor, se apropie de final. Alătură-te contingentului României în perioada 25 iulie – 2 august 2017, completând până pe 30 decembrie 2016 formularul de înscriere. În același timp, dacă ai peste 26 de ani și îți dorești să faci parte din echipa de staff a evenimentului, prin intermediul unui proiect Erasmus+ avem posibilitatea de a deconta transportul pentru 9 voluntari. Așteptăm aplicația ta până pe 30 decembrie. Mai multe informații despre eveniment se găsesc aici: http://www.moot.scout.ro/.

ONCR – Newsletter 35 din 2016

LUMINA PĂCII 2016 | Ceremonii București, Arad și Iași

Delegația Lumina Păcii s-a întors din Viena, împărtășind mai departe bucuria dialogului ecumenic între confesiuni în comunitățile din care fac parte. Dacă vreți să aflați mai multe despre experiența celor 35 de cercetași, vă rugăm să citiți articolul.

În continuare, invităm fiecare Centru Local să preia Lumina Păcii în cadrul Ceremoniilor regionale, după cum urmează:

Lumina Faptei Bune

În acelaşi timp, vă încurajăm să implementaţi iniţiativa Lumina Faptei Bune 2016, pe care o puteţi descărca aici sau pe site, Proiectul Lumina Păcii.

Însemn Lumina Păcii 2016

Dacă încă nu ați comandat însemne Lumina Păcii 2016, vă rugăm să trimiteţi un email de precomandă la lumina.pacii@scout.ro cu un număr aproximativ de însemne pentru Centrul dvs. Local.

ENP | START pentru îmbunătățirea calității programelor ONCR

În weekendul 9-11 decembrie a avut loc prima întâlnire ENP, la care au fost prezenți 14 membri, reprezentanți ai fiecărei ramuri de vârstă. Pe lângă exercițiile de consolidare a echipei, participanții au inițiat procesul de reînnoire a pedagogiei, după modelul RAP – prima etapă – “analiza nevoilor și aspirațiilor copiilor și tinerilor”. Pentru a fi validat și finalizat acest pas, ENP va apela atât la expertiza unor psihologi, sociologi și experți în educație, cât și la statistici recente publicate de instituții abilitate în domeniu, oferind astfel o propunere educațională care să fie reprezentativă pentru societatea în care trăim. Următoarea întâlnire de lucru va avea loc în 10-12 februarie 2017. Vom reveni cât mai curând cu detalii.

CARDURI | Actualizare adresă de corespondență

Am dat în lucru cardurile de membru ONCR și am vrea să le trimitem către voi prin poștă. Vă rugăm să vă asigurați că aveți adresa de corespondență actualizată și completă pe www.oncr.ro. Adresa ar trebui să arate așa:

  • Nume/ Prenume persoană de contact
  • Denumire completă Centru Local
  • Stradă și număr stradă (bloc, apartament dacă e cazul), Cod Poștal
  • Localitate, județ

Verificați atent și luați în considerare că există adresa sediului Centrului Local și adresa de corespondență. Noi vom utiliza adresa de corespondență, și dacă nu este corect trecută, nu garantăm că veți primi cardurile.

ROJAM | Reminder înscrieri – contribuție de participare redusă [DDL 31 decembrie 2016]

Vă reamintim că termenul limită de înscriere cu contribuția de participare de numai 450 lei este 31 decembrie 2016. În momentul înscrierii trebuie achitat 40% din sumă, urmând ca restul de plată să fie achitat în alte 2 tranșe. De asemenea, vă reamintim că pentru a putea efectua înscrierea unei patrule, e nevoie ca toți membrii să aibă cotizația la zi (cel puțin trimestrul 3 achitat). Mai multe detalii găsiți pe site.

IMAGINE SI COMUNICARE | Mesaje de mulțumire

Sărbătorile de iarnă sunt un moment special al anului, în care ne uităm în urmă, apreciem și mulțumim pentru momentele frumoase și realizările din ultimul an. De aceea, vă încurajăm ca în zilele care preced Crăciunul să vă luați un moment și să le mulțumiți partenerilor, sponsorilor, părinților și susținătorilor care au contribuit alături de voi la procesul educativ al cercetașilor și implicit la crearea unei lumi mai bune în comunitățile în care activați.

NOCRICH | Comandă cadouri de Crăciun de la Nocrich

Vrei să oferi cadouri autentice celor dragi și în același timp să sprijini cercetașia românească? Cel mai simplu este să comanzi obiecte de ceramică lucrate și pictate manual la Centrul Scout Nocrich. Aici poți vedea oferta completă. Pentru detalii legate de livrare și preț, contactează Centrul Scout la nocrich@scout.ro, 0765 179 503.

SCOUT SHOP | Boardgames!

Începând de săptămâna aceasta, portofoliul de produse Scout Shop va include și o colecție de jocuri tip boardgames adecvate cercetașilor. Pentru început, oferta magazinului nostru cuprinde 4 jocuri. Iată, în premieră, care vor fi acestea și la ce prețuri vor putea fi achiziționate:

  • Dixit: 115 lei
  • Dixit Odissey: 115 lei
  • Jungle Speed: 80 lei
  • Timeline Invenții: 60 lei

Prețurile includ TVA și vor rămâne valabile și după data de 1 ianuarie 2017.

ONCR – Newsletter 34 din 2016

sigla-oncr

LUMINA PĂCII | Avem veşti noi pentru voi

Proiectul Lumina Păcii 2016 este în toi! Delegaţia alcătuită din 35 cercetaşi din 7 Centre Locale din toată ţara vor participa în 10 decembrie la Ceremonia distribuirii Luminii Păcii de la Betleem, la Viena.

În ţară, sărbătoriţi bucuria Luminii Păcii în apropierea Crăciunului, alăturându-vă neapărat la una dintre Ceremoniile Regionale, după cum urmează:

La nivel local, vă încurajăm să implementaţi în centrul dvs. de cercetaşi iniţiativa Lumina Faptei Bune 2016.

Şi nu uitaţi să precomandaţi Însemnul (Badge-ul) Lumina Păcii 2016! În acest an, folosindu-ne creativitatea şi curajul, vă propunem un model deosebit alcătuit dintr-un suport de lumânări şi 3 lumânări aprinse, care se obţin treptat, pe parcursul a 3 ani de implicare în proiect. Până pe data de 12 decembrie 2016, vă rugăm să trimiteţi un email de precomandă la lumina.pacii@scout.ro cu un număr aproximativ de însemne pentru Centrul dvs. Local.

ENP | Ajustăm şi îmbunătăţim Pedagogia Scout

În acest weekend, 10-11 decembrie, va avea loc prima întâlnire în care Echipa Naţională de Programe (ENP) va începe să lucreze pentru reînnoirea propunerii educative oferite de către cercetaşi. Procesul va fi unul complex, presupunând alternanţă între întâlniri de formare şi întâlniri de lucru ale membrilor ENP şi se va desfăşura în perioada decembrie 2016 – noiembrie 2017. La Adunarea Generală ONCR 2018 vom lansa noua Propunere Educaţională. Demersul este finanţat prin proiectul ASOCIO – Denmark Supports International Guiding and Scouting, în parteneriat cu cercetaşi danezi, care sprijină cu fonduri şi expertiză.

PROIECT SENIORI | Follow-up Călător cu Spor

Călător cu spor a oferit seniorilor din ONCR o oportunitate de finanțare cu scopul de a-i încuraja să construiască proiecte împreună fără grija imediată a finanțării. Cu un timp de înscriere de mai bine de o lună, s-au înscris 4 proiecte – unul pe ecologie, două pentru comunitate și unul pentru sport și viață sănătoasă, venind din partea grupurilor de seniori din Iași, Timișoara și Cluj.

Proiectul care a câștigat finanțarea se numește Break-in Christmas și își propune să aducă zâmbete pe feţele copiilor internaţi în spitalele din Cluj-Napoca în perioada Crăciunului, prin oferirea de cadouri într-un mod inedit: Moş Crăciun intră pe fereastră!

Pentru a putea gândi proiecte și mai atractive și mai interesante pentru seniori, ca follow-up la experiența Călător cu Spor vă rugăm să trimiteți mai departe seniorilor din Centrele voastre Locale acest chestionar, care este destinat celor care NU au aplicat pentru finanțarea de la Călător cu spor.

ROJAM2.0 17 | Avem membri noi în echipă de organizare

Procesul de recrutare în Departamentul Financiar al Jamboreei Naţionale s-a încheiat cu succes. Astfel, cel mai mare proiect educaţional din 2017 îşi mărește echipa. Le urăm bun venit noilor colege, Simona Crihană, coordonator echipa financiară şi Viorica Tătaru, membră a echipei. Le dorim mult spor la muncă si o colaborare cât mai reușită.

SCOUT SHOP | Preţuri mai mari de la 1 ianuarie 2017

Anul 2017 va aduce modificări în grila de prețuri Scout Shop, ca urmare a trecerii magazinului la plata TVA. Produsele care vor avea prețurile modificate sunt următoarele:

  • Eșarfele de grupe de vârstă: 14 lei
  • Eșarfa națională: 18 lei
  • Eșarfa Nocrich: 30 lei
  • Urma de lupișor și insignele de merit pentru lupișori: 5,5 lei
  • Ecusoanele de progres temerari: 4,5 lei
  • Ecusoanele de progres exploratori (inclusiv promisiunea):  4 lei
  • Ecusoanele de progres seniori: 5 lei
  • Setul de ecusoane naționale: 18 lei
  • Însemn Nocrich: 10 lei (scade – lichidare de stoc)
  • Cămașa: 70 de lei
  • Tricou RoJAM: 36 lei
  • Tricou Keep Calm Tehnic: 40 lei
  • Hanorac: 86 lei
  • Inel pânză ONCR/OMMS: 7 lei

Toate produsele care nu sunt menționate în lista de mai sus rămân la același preț.

Newsletter 33 din 2016

sigla-oncr

LUMINA PĂCII | Promovăm Pacea prin curaj şi creativitate!

Mulţumim celor 33 de Centre Locale care au completat formularul de participare la Lumina Păcii de la Betleem 2016. Ne bucurăm să vă informăm că în acest an vom avea 3 ceremonii regionale: la Bucureşti (17 decembrie), Iaşi (17 decembrie) şi Arad (18 decembrie), peste 30 cercetaşi participanţi la Ceremonia Ecumenică de la Viena (10 decembrie), iar la întoarcere delegaţia va oferi lumina în câteva localităţi pe traseu: Arad, Deva, Sebeş etc. Şi în acest an se va oferi la cerere, spre achiziţie, însemnul proiectului Lumina Păcii 2016. Acesta va putea fi procurat prin intermediul Scout Shop-ului, contra cost (vom reveni cu detalii privind preţul şi când vor fi disponibile), cu precomandă (DL 10 decembrie 2016) la lumina.pacii@scout.ro. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să accesaţi site-ul ONCR, pagina Lumina Păcii, selectând proiectul din 2016 sau direct informaţia Lumina Păcii 2016.

ECHIPE NAŢIONALE | Vreţi să ne cunoaşteţi?

Am încheiat procesul de recrutare şi avem alături de noi în Echipele Naţionale ONCR un număr de 76 de cercetași voluntari pe toate departamentele – Internaţional, Resurse Umane, Cercul 2023, Programe, Management şi Comunicare. Accesaţi fiecare departament pentru a-i cunoaşte pe cei care împreună cu voi vor contribui la crearea unui sistem educaţional inovator ce răspunde cu creativitate la provocările implementării Viziunii 2023. Mulțumim pentru implicare și ne dorim multă motivație!

ORDINUL CADOULUI FERMECAT | Aţi găsit locația proiectului?

Moș Crăciun a cam încheiat de realizat jucării pentru copii. Acum realizează planul de distribuție pentru a ajunge în fiecare țară. Astfel, și cercetașii se pregătesc pentru Ordinul Cadoului Fermecat (OCF). În această perioadă se finalizează dosarul de prezentare pentru magazinele în care se vor împacheta cadourile și se lucrează la obținerea acordului de colaborare. Cercetaşii ştiu că acest pas este important deoarece reprezentanţii din magazine vor fi ocupaţi în perioada 14-25 decembrie și nu vor avea timp să analizeze cererile. Moș Crăciun este Gata Oricând. Tu eşti?

Î:  “Ce este Ordinul Cadoului Fermecat”?

R: “O super modalitate de finanțare pentru centrul tău local. Anul trecut 13 CL au primit peste 50.000 lei finanțare pentru aproximativ 5 zile frumoase de activitate. Ghidul de aplicare pas cu pas și ajutor poți primi în Grupul de Facebook.”

RAPORT ANUAL 2016 | Adăugăm activităţi în raportul Centrului Local

Anul calendaristic 2016 este aproape de sfârşit şi noi suntem siguri că aţi adunat activităţi cercetăşeşti deosebite. Ca de fiecare dată, vă învităm să le împărtăşiţi cu noi printr-un Raport Anual de activitate al Centrului Local. Data limită de completare a raportului este 15 februarie 2017, dar ar fi mai simplu să adaugaţi activităţile din timp pe www.oncr.ro la secţiunea PROGRAME/Rapoarte Activitaţi (cel puţin 4 activităţi). Dacă nu aţi mai făcut asta înainte, vă rugăm să accesaţi Cum încarc Raport Anual CL.

INTERNAŢIONAL | Cercetaşi români voluntari în grupuri de lucru europene

La nivel european există echipe de voluntari care lucrează împreună cu echipa Comitetului European şi cu staff-ul Regiunii Europene la implementarea planului de lucru pentru perioada 2016-2019. Tocmai s-au afişat noile echipe pentru aceasta perioadă şi profităm de ocazie pentru a-i felicita şi a le ura spor la treabă:

  • Adrian Şuhanea – Team Leader – Youth Programme (Education for All);
  • Diana Slabu – Team member – Skills for Life (Education for All);
  • Marian Panait – Team member – Working Methods (Continuous Improvement).

Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să accesaţi pagina oficială.

RESURSE UMANE | Primul curs de formare de formatori Woodbadge

În acest weekend, primii cinci formatori ENRU (Elena Petrea,  Florina Pauleti, Angelica Dimişca, Alexandra Roşioară, Diana Slabu) participă la un stagiu de Formare de Formatori, printr-un sistem de formare Woodbadge, la Larch Hill International Scout & Guide Centre, lângă Dublin, în cadrul parteneriatului cu Scouting Ireland.

Modulul de formare de formatori cuprinde 3 weekend-uri de formare, alternând cu proiecte personale desfăşurate de către participanţi, cu ajutorul unui mentor, proces care începe acum şi se va încheia în septembrie 2017.

Pentru a echivala experienţa noastră cu cea a participanţilor autohtoni, formatorii au fost selectaţi dintre membrii ENRU activi, care şi-au completat propria lor formare şi au demonstrat implicare, gândire critică, capacitate de sinteză, analiză şi, nu în ultimul rând, creativitate. Împreună cu Adrian Şuhanea, Cătălin Catană şi Cristian Moldovan, acest grup va dezvolta sistemul de formare Woodbadge România în perioada 2016 – 2018.

SCOUT SHOP | Minivacanță

Avem pentru voi câteva informaţii importante:

  • În perioada 30 noiembrie – 4 decembrie 2016, sediul Scout Shop este închis. Comenzile plasate în perioada 29 noiembrie – 4 decembrie 2016 vor fi livrate începând cu data de 5 decembrie.
  • Vă reamintim că așteptăm precomenzile pentru oferta de boardgames transmisă în Newsletterul 32 din 2016.
  • Creșterea de prețuri anunțată pentru data de 1 decembrie, ca urmare a trecerii magazinului la plata TVA, va intra în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2017. O listă cu noile prețuri va fi transmistă separat pe grupul de discuţii infoCCL.

Newsletter 32 din 2016

sigla-oncr

CONECTOR | Cercetașii sunt Conectori în cea mai puternică rețea de tineret din România!
Cea mai puternică rețea națională de tineri Conectori din România și-a început activitatea și suntem bucuroși să avem implicați patru cercetași activi, dornici să ia viitorul generației lor în propriile mâini! Inițiativa Povestea Generației Tale! este dezvoltată de Consiliul Tineretului din România (CTR), Școala de Valori și Banca Comercială Română (BCR) și promovează proiecte care ajută tinerii să reușească în viața profesională și să creeze legături între organizații de tineret, primării și consilii județene, pentru ca autoritățile locale să investească mai mult și mai strategic în tineri. Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați articolul de pe site-ul ONCR sau să urmăriți vă rugăm să urmăriți site-ul/ pagina de facebook CTR.
TineREȚEA | Cercetașii dezvoltă comunități locale
În perioada iunie – noiembrie 2016, Ministerului Tineretului și Sportului împreună cu Direcțiile de Sport și Tineret au dezvoltat o rețea națională de lucrători de tineret voluntari cu rolul de a înțelege mai bine nevoile tinerilor și a fi mai aproape de acestea prin dialog structurat și formare. Având în vedere expertiza ca lucrători de tineret și implicarea în mod consecvent în dezvoltarea comunităților, cercetații au răspuns prezent cu același entuziasm prin implicarea în mod activ a cercetașelor Dana Borontiș – Centru Local AETOS, Drobera Turnu-Severin și Carmen Pauleti – Centru Locale Axente Sever, Alba Iulia. Evenimentul național dezvoltat de lucrătorii de tineret a avut un impact semnificativ pe plan local, demonstrând că există un număr mare de oameni care contribuie la schimbarea României în bine. Pentru mai multe informații, vă invităm să consultați articolul de pe site-ul ONCR.
NOCRICH | Participă la “Live Book Around Culture Diversity” [DL 24 noiembrie 2016]
În perioada 26 – 27 noiembrie 2016, cercetașii sunt invitați la Centrul Cercetășesc Nocrich – H. C. Habermann pentru a participa la “Live Book Around Culture Diversity”. Utilizând conceptul Librăriei Umane (Human Library), proiectul încearcă să reducă stereotipuri, prezentând diversitatea culturală a 6 țări diferite. Vă puteți înscrie până joi, 24 noiembrie, accesând formularul.
RoJAM2.0 17 | Am lansat al 2-lea Buletin Informativ
Puteți consulta al 2-lea doilea Buletin Informativ RoJAM2.0 17 accesând pagina www.rojam.ro. În această ediție veți găsi condițiile de participare la RoJAM2.0 17, principiile după care ne ghidăm la jamboree, structura echipei de organizare și dinamica ei și prima ediție din seria „Din culisele programului”. Pe lângă asta, la sfârșitul buletinului informativ veți găsi o surpriză care, la fel ca „Din culisele programului”, își va găsi continuarea în următoarele buletine informative.
RoJAM2.0 17 | RoJAM Band [DL 31 decembrie 2016]
RoJAM2.0 17 schimbă perspectiva și aduce eXploratorii și seniorii în lumina reflectoarelor. RoJAM Band se adresează tuturor eXploratorilor și seniorilor cu vârste între 14-24 de ani și ne dorim să fie începutul unei trupe de cercetași de mare succes. De coordonarea RoJAM Band se ocupă Nicu Romaniuc, șef de CL „Cetatea Nordului”. Pentru înscriere și informații suplimentare găsiți aici: www.rojam.ro/rojam-band/
INTERNAȚIONAL | Cea de-a 24-a Jamboree Mondială 2019
Între 22 iulie și 2 august 2019, cercetașii din întreaga lume se vor aduna la Summit Bechtel Family National Scout Reserve în Virginia de Vest, SUA pentru cea de-a 24-a Jamboree Mondială. Activitatea este găzduită în comun cu organizațiile Scouts Canada, Asociación de Scouts de México și Boy Scouts of America. Buletinele “New World News” vor fi lansate în limba engleză, în mod regulat, pentru a furniza informații detaliate necesare pentru pregătirea participării. În curând urmează să lansăm apelul pentru formarea contingentului României pe site-ul Departamentului Internațional. Lectură plăcută!
INTERNAȚIONAL | Al 15-lea World Scout Moot 2017
În perioada 25 iulie – 2 august 2017 cercetașii cu vârste cuprinse între 18-25 ani își dau întâlnire în Islanda, la al 15-lea World Scout Moot, pentru a trăi dimensiunea internaţională a mişcării cercetăşeşti alături de cercetaşi din peste 80 de ţări. Dacă vrei să te alături contingentului României, te rugăm să completezi cât mai curând formularul de înscriere. Pentru mai multe informații, te rugăm să urmărești site-ul Departamentului Internațional și să consulți pagina evenimentului.
SCOUT SHOP | Am extins echipa!
Am încheiat cu succes procesul de angajare al unui nou membru în echipa Scout Shop. Începând din luna noiembrie, Maria Lungu, cercetaş senior la Centrul Local “Cabana Scout”, Bucureşti vă așteaptă la sediul din Bd. Regiei 6B, București, de luni până vineri după cum urmează: Luni: 16:30 – 20:00 | Marţi – Vineri: 14:00 – 18:00. Îi urăm Mariei spor la muncă alături de cercetași!
SCOUT SHOP | Board Games cu reducere mare [DL 1 decembrie 2016]
Vă informăm cu bucurie că am reuşit să organizăm la Scout Shop o primă ofertă de Board Games pe care o puteți precomanda acum, cu reducere pentru CL care doresc să sprijine permanentizarea acestor produse. Aici puteţi găsi oferta de jocuri, preț promoțional (doar până la 1 decembrie 2016!) și alte detalii. Dacă aveţi şi alte propuneri de jocuri pe care aţi dori să le regăsiţi în listă, aşteptăm cu interes un mesaj la shop@scout.ro.

Newsletter ONCR 31/2016

sigla-oncr

SCOUT HOUSE | Casa Cercetașilor s-a deschis!

 

Conceptul de anticafenea este unul nou în Cluj și în comparație cu o cafenea clasică, în care plăteşti consumația, la ScoutHouse “consumi” timp. Tariful de 5 lei pe oră include diverse facilități precum: wi-fi rapid, videoproiector, imprimantă, iar cafeaua, ceaiul și ocazionalele gustări sunt asigurate din partea cercetașilor. Pe lângă toate acestea, publicul este liber să își aducă mâncare și băuturi non-alcoolice.
Cele două centre locale din Cluj – Cluj-Napoca și Nord – au pus în aplicare o idee ingenioasă pentru a avea acces în mod permanent la un spațiu în care să-și deruleze activitățile și au deschis o anticafenea – ScoutHouse. Proiectul este gestionat de seniori, coordonați de Alexandru But, membru în cadrul CL Cluj-Napoca și implementat cu resurse de la nivel local şi naţional: donații financiare de la persoane fizice – cercetași, părinți de cercetași, prieteni, contribuții în materiale din partea sponsorilor privați și multă muncă voluntară pentru amenajare din partea cercetașilor.

 

El este deschis în timpul săptămânii, în intervalul 8.00 – 17.00 întregii comunități, iar după 17 funcționează ca și sediu în care au loc activitățile săptămânale. În weekend, orele 12.00 – 20.00, spaţiul poate fi rezervat pentru organizarea de cursuri, ateliere, concerte, expoziții, proiecții de filme, seri de lectură și multe altele. Vă așteptăm la ScoutHouse și vă invităm să ne urmăriți pe pagina de facebook!

 

CTR | ONCR – membru în Consiliul Tineretului din România

 

Începând cu data de 14 noiembrie 2016, am devenit membri cu drepturi depline în Consiliului Tineretului din România (CTR). Finalizarea procesului de aderare la titulatura de membru a avut loc în cadrul sesiunii extraordinare a Adunării Generale CTR, desfășurată în aceeași zi, la Timișoara. Consiliul Tineretului din România este federația care reprezintă tinerii și organizațiile de tineret la nivel național și internațional și acționează pentru apărarea și promovarea drepturilor lor, precum și în vederea creșterii participării active a acestora la viața comunităților lor. Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați anunțul oficial.
REZOLUȚIA TINERILOR | Prioritățile tinerilor pentru viitorul Guvern, stabilite la Timișoara
Cercetașii României, alături de alți reprezentanți ai celor mai importante organizații de tineret din România s-au întâlnit, au discutat și adoptat, la Timișoara, o rezoluție prin care cer Președintelui României, președinților camerelor parlamentului, premierului și președinților partidelor politice, o abordare strategică a măsurilor în domeniul tineretului, în acest moment împărțite între prea multe ministere și autorități, necorelate și având la bază legislație incompletă sau care nu produce efecte reale. Discuțiile au avut loc în contextul organizării, în perioada 11 – 16 noiembrie 2016, a
Summitului Tinerilor, cel mai important eveniment anual al mișcării de tineret, coordonat de Consiliul Tineretului din România.
În calitate de co-semnatari ai acestei rezoluţii, am contribuit în mod specific la elaborarea propunerilor de politici publice pentru recunoaşterea educaţiei nonformale şi a voluntariatului. Pentru mai multe informații şi consultarea rezoluţiei vă invităm să vizitați site-ul ONCR.
RoJAM2.0 17 | Recrutări în echipa Departamentului Financiar [DL 28 noiembrie 2016]
Suntem în căutarea unei minți agere și organizate care să contribuie în calitate de voluntar pentru a asigura managementul financiar al evenimentului ce va schimba perspectiva în România, RoJAM2.0 17. Te așteptăm să lucrezi alături de noi într-o echipă creativă, dinamică și responsabilă! Pentru a aplica te rugăm să ne trimiți o scrisoare de intenție în care să fie rezumată experiența ta în management financiar, pe adresa de email recrutari.rojam@scout.ro, până la data de 28.11.2016. Pentru mai multe informații, te invităm să vizitezi site-ul RoJAM.
INTERNAȚIONAL | A fost ales noul Secretar General OMMS
Dl Ahmad Alhendawi a fost ales următorul Secretar General al Organizației Mondiale a Mișcării Scout (OMMS), cel mai tânăr din istoria organizației. Dl Alhendawi va prelua funcția în martie 2017, după finalizarea mandatului său în calitate de Reprezentant de Tineret pe lângă Secretarul General al Organizației Națiunilor Unite. În calitatea sa de Secretar General al OMMS, acesta va avea rolul de a promova și proteja interesele Mișcării Scout în întreaga lume. Dl Alhendawi și-a început activitatea în organizația Scout din Iordania încă de la vârsta de 13 ani. Pe parcursul carierei sale, acesta a menținut un interes ridicat pentru a dezvolta inițiative în sprijinul tinerilor, a Mișcării Cercetășești și educației non-formale. Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați anunțul oficial.
SCOUT SHOP | Avem hanorace!
Un nou lot de hanorace este disponibil în Scout Shop. Astfel, comenzile de hanorace aflate în aşteptare sau plasate în această perioadă vor putea fi onorate începând cu data de 18 noiembrie. Vă reamintim că începând cu data de 1 decembrie grila de preţuri a magazinului Scout Shop se va modifica ca urmare a introducerii TVA-ului în preţul produselor noastre.

De ce ai angaja un cercetaș?

Așa cum „experimentat” garantează un nivel ridicat de cunoştinţe într-un anumit domeniu, așa și a găsi o persoană în al cărei CV apare că a fost cercetaș garantează că are abilitățile necesare pentru a se descurca în contextual actual al pieței muncii. Regăsiți mai jos zece puncte forte pe care le veți regăsi la un cercetaș. De asemenea, nu are nimic de a face cu orice trăsături comerciale care i-au fost asociate cercetășiei sau cu imaginile stereotipice ale tinerilor vânzând prăjituri.
 

10 puncte forte întâlnite doar la un cercetaș

1. Cercetașii știu cum să lucreze în echipă – Pot avea chiar și 15 ani de experiență în ceea ce privește lucrul în echipă, întotdeauna tratându-i pe ceilalți cu respect, aceasta fiind o valoare transversală pentru ei. A monta un cort sau a se oferi voluntar pentru a organiza o tabară de vară pentru 200 de participanți, sunt activităţi care fac parte din experiența lor. Metoda cercetășească de a învăța este prin însăși natura sa, bazată pe proiecte și cooperare. Învață să lucreze în echipă încă din prima zi, iar acest lucru se menține indiferent de activitățile în care se implică.
2. Sunt persoane creative – Au petrecut mai mulți ani căutând soluții inovative în situații adverse. Poate au fost nevoiți să plănuiască programe detaliate cu teme ca ”Harry Potter”, ”Înapoi în viitor” sau ”Roadtrip în Africa”, programe care să inspire 100 de tineri pentru 10 zile, poate au fost nevoiți să organizeze o campanie de strângere de fonduri pentru un nou sediu, unde să mai și învețe cum să repare pereți și să monteze mobilă sau și-au dorit să vadă cei mai înalți munți și au făcut tot posibilul să reșească să ajungă acolo. Toate acestea cu multă muncă, creativitate și ingeniozitate.
3. Își vor apăra valorile și își vor respecta cuvântul – Aceste persoane sunt obișnuite să plănuiască și să ducă la capăt activități la baza cărora sunt valori cercetășești ca și cadru primar (ceva similar cu codul de etică utilizat în sfera profesională). Cultivând nevoia de a crede în obiectivul proiectului la care iau parte, asimilându-l în cadrul proprilor interese sau pasiuni. Onestitate, noblețe, dreptate, solidaritate și respectarea cuvântului dat reprezintă valori ne-negociabile pentru ei.
4. Știu cum să fie lideri sau cum să respecte cuvântul unui lider – Încă de la vârsta de 6 ani au început să exerseze cum să ia decizii și să lucreze la mai mult de un proiect în același timp. În unele cazuri, ei sunt liderii, iar în altele, lucrează ca parte a echipei, promovând consensul și coeziunea.
5. Sunt empatici – La fel ca într-o întreprindere, există diverse tipuri de tineri și adulți într-un grup de cercetași. Toți au vârste, abilități și interese diferite. Empatia este un factor cheie în coexistența și sprijinul mutual pe care ei și-l oferă unii altora. Un cercetaș a învățat că nu toți trebuie să poarte aceeași greutate în rucsac, dar că este mai eficient să distribui acea greutate în funcție de capacitatea fiecărui individ. Sunt conștienți că cea mai frumoasă excursie nu este aceea care îi duce pe cea mai lungă distanță, ci cea pe care întreaga echipă o poate duce la capăt.
6. Apreciază efortul depus – Din primele stadii ale vieții de cercetaș, activitățile sunt gândite astfel încât să ajute cercetașii să aibă încredere în ei înșiși și să își depășească limitele chiar și atunci când consideră că nu mai pot continua. A fi cercetaș înseamnă a zâmbi atunci când înfrunți dificultăți și a depune efort pentru a atinge țelul pe care ţi l-ai asumat.
img_0126-mara-mironiuc-cl-tg-mures
7. Știu cum să își seteze un obiectiv și cum să se autoevalueze – De la vârsta de 6 ani, ei își exersează abilitatea de a-și stabili obiective personale și comune, de a observa și evalua progresul lor și de a primi feedback constructiv. Așadar, un cercetaș va reuși cu ușurință să se descurce atunci când va intra în câmpul muncii, va ști cum să reacționeze la feedback și va încerca să îmbunătățească constant lucrurile.
8. Sunt generoși – „A dărui” și „a împărți” sunt doua dintre cele mai des folosite verbe în viața unui cercetaș. Ultimele picături de apă rămase în sticlă nu aparțin celui care are sticla, ci celui care are mai mare nevoie de ele. Un voluntar este dispus să investească chiar și 1000 de ore într-un cercetaș pentru a-i asigura un proces educațional de calitate, la finalul căruia acesta să devină mai bun ca și individ.
9. Luptă împotriva nedreptăților – Având motto-ul „Lasă lumea puțin mai bună decât ai găsit-o”, pedagogia utilizată în cercetășie se bazează pe încurajarea tinerilor în a-și înțelege propriul potențial și de a-l aplica pentru a-și îmbunătăți mediul. Fiind curajoși în rezolvarea și acceptarea provocărilor, fără a ignora nedreptățile, ei vor acționa întotdeauna pentru ca situația să se desfășoare în cel mai pozitiv mod cu putință.
10. Sunt oameni-resursă – Au experiență extensivă în tranformarea ședințelor într-un spațiu dinamic, în gândirea unor activități prin intermediul cărora să rezolve conflicte, în a vorbi în public sau în a găsi cel mai ieftin mod de a închiria o dubiță cu care să transporte toate materialele necesare într-o tabără. Ei sunt aventuroși și dinamici, obișnuiți să facă față tuturor problemelor, indiferent de forma și dimensiunea acestora.
img_3957
Nu sunt, oare, toate acestea abilitățile pe care le căutăm în cei pe care ne dorim să îi angajăm?

  • Dacă ai fost cercetaș și formator în cercetășie, include aceste calități în CV-ul tău și vorbește despre experiența ta în cadrul interviului;
  • Dacă dorești să îți descoperi un talent, nu rata șansa de a fi cercetaș;
  • Dacă ești un părinte ce dorește să își educe copilul prin intermediul competențelor de bază ale vieții: încurajează-ți copiii să vină la cercetași, chiar dacă ar putea avea ca rezultat multe apeluri dis-de-dimineață în weekend-uri.

Articol tradus de Oana Ghiocea şi preluat din Forbes.es: Por qué contratar a una persona que haya sido scout.
Autor: Ana Sáenz de Miera, Director Spain and Portugal and Co-Director Ashoka Europe.

Video – Ce-am facut de Ziua copilului?

2015-05-31 10.55.36
Ne-am distrat, ne-am jucat și am jucat, ne-am împrietenit cu ceilalti copii, le-am aratat ce fac cercetașii și cum se distreaza dar și învață în același timp, am facut noduri, am facut construcții din lemn.
Dar ce să vă mai plictisesc, vă invit să vedeți aici:

La multi ani cercetași din toată lumea!

LEO_3035
La multi ani cercetași din toată lumea!
În jurul acestei urări s-au desfășurat activitățile din 22 februarie, ziua noastră, ziua cercetașilor de pretutindeni.
Activitățile au inceput la ora 10:00 cu intonarea Imnului Cercetașilor.

 
După o scurtă introducere a activității de astăzi am trecut la “fapte”, trei noi membri au depus promisiunea, copii au arătat prin desene cum au respectat legea 5, “Cercetasul iubește și ocrotește natura și este bun cu animalele”. Evenimentul s-a încheiat cu jocuri, activități de grup, multă veselie și voie bună.
Mulțumim tuturor membrilor și invitaților pentru participare.

Papa i-a încurajat pe cercetaşi să fie actori nu spectatori în vieţile lor

Papa FranciscLuni, 4 august 2014, Papa Francisc a transmis un mesaj Cercetaşilor Europei cu ocazia celei de-apatra lor Întâlniri Internaţionale (Euro-Jamboree). Întâlnirea este în desfăşurare până pe data de 10 august. Peste 12.000 de băieţi şi fete din aproximativ 20 de ţări europene s-au reunit la Saint-Evroult-Notre-Dame-Du-Bois, în Normandia, Franţa.
După ce Sfântul Părinte i-a invitat să se roage pentru ca unitatea şi pacea să vină în Europa şi în lume, el le-a declarat: “Voi sunteţi actori adevăraţi în această lume, nu doar spectatori!” I-a încurajat “să nu se teamă să înfrunte provocările, pentru a proteja valorile creştine”, în special apărarea vieţii şi a demnităţii umane.
Sursa: catholica.ro

JOTA – JOTI

294868_529274473801518_874557635_nJOTA – JOTI sunt abrevieri ale denumirilor

Jamboree OThe Air și Jamboree OThe Internet.

World Jamboree Scout pe Internet (JOTI) este o reuniune Scout internațională pe internet, care are loc în fiecare an în al treilea weekend din luna octombrie. Acesta este un eveniment oficial al Organizației Mondiale a Mișcării Scout. În acel week-end, mii de cercetasi din întreaga lume se întâlnesc și comunică unii cu alții prin Internet, folosind orice tehnologii disponibile pe plan local, de la browsere web la e-mail, programe, microfoane, scanere și camere digitale de chat. Grupele de cercetași pot combina acest eveniment cu Jamboree On Air (JOTA), un eveniment în care Cercetașii pot comunica unii cu alții prin frecvențe radio de amatori cu ajutorul unui echipaj de radioamatori  local. Cele mai multe dintre comunicări au loc prin e-mail și într-o rețea de chat numit IRC, Internet Relay Chat. Joti vă permite să construiți prietenii cu Cercetașii din alte țări și să aflați mai multe despre viața lor personală și scouting. De multe ori, aceste contacte dura ani de zile și pot constitui baza pentru întâlniri ulterioare. Din 1996 joti este un eveniment oficial WOSM și are un loc permanent pe site-ul Web de World Scout Bureau (www.joti.org).

Anul acesta, JOTA-JOTI va avea loc în perioada 19-20 octombrie.

Acestea sunt logo-urile aflate pe primele 3 poziții ale concursului organizat pentru ediția 2013. 1013881_549559115106387_1635897646_n971480_548994195162879_1766995248_n943502_548524438543188_439033609_n

Cercetășia – Educație pentru viață

Captură de ecran 2013-04-20 la 13.04.10

Cercetășia este educaţie pentru viaţă. Ea completează în educaţia tânărului, familia și școala si dezvoltă cunoașterea de sine, necesitatea de a căuta noul, de a participa, de a explora, de a descoperi, de a făuri, de a ajuta.
Putem spune că cercetășia este distracţie cu un scop. Prin recreere si aventură, ea își atinge obiectivul său de dezvoltare fizică, psihică intelectuală, socială si spirituală a tinerilor.
Puteți descărca această broșură aici.

Captură de ecran 2013-04-20 la 13.03.54

Adunarea Generală Trienală a Centrului local Dacia Felix

DSC_0490Sâmbătă, 30 martie 2013, a avut loc Adunarea Generală Trienală a Centrului Local Dacia Felix.
La adunare au participat 13 membri din cei 16 cu drept de vot.
Ordinea de zi a fost următoarea:

  1. Prezentarea Raportului Consiliului Centrului Local Dacia Felix – Mioveni şi a Raportului cenzorului;
  2. Dezbaterea rapoartelor prezentate
  3. Aprobarea rapoartelor şi descărcarea de gestiune pe anul 2012 şi pe perioada 01 ian – 29 mar. 2013 a ordonatorului de credit;
  4. Alegeri pentru Consiliul Centrului Local Dacia Felix – Mioveni;
  5. Prezentarea Programului naţional de campuri pentru anul 2013.
  6. Propuneri cu privire la Planul de activităţi pentru anul 2013 şi aprobarea acestora;
  7. Propuneri de buget (venituri şi cheltuieli) pentru anul 2013;
  8. Mandatarea delegatului  pentru reprezentarea Centrului Local Dacia Felix – Mioveni în Adunarea Generala a O.N.C.R.  din 13-14 aprilie 2013;
  9. Dezbateri, discuţii, diverse

Noua componență a Consiliului Centrului Local Dacia Felix este următoarea:

  • Preşedinte – Gherghe Dan Marius
  • Secretar – Ciucă Mihail Irinel
  • Responsabil Programe – Ivaşcu Liviu Constantin
  • Responsabil Resurse Umane – Mihai Dardu Daniel
  • Responsabil Imagine – Comunicare mass-media – Ţîrlea Emil Dragoş
  • Responsabil logistică – bază materială – Lazăr Vasile
  • Responsabil Relaţii Internaţionale – Benghe Monica
  • Trezorier – Livezeanu Petre
  • Cenzor – Dumitru Nelu

Centenarul cercetășiei la Mioveni

100ani
Centrul local “Dacia Felix” din Mioveni celebrează cei 100 de ani de cercetășie printr-o acțiune care va avea loc duminică, 24 februarie, începând cu orele 10:00, la Școala George Topârceanu (sala de sport).
Într-o atmosferă de tabără de corturi, vom încerca să arătăm celor care vor participa la eveniment, prin fotografii, filme, activități practice și concursuri, ceea ce știm să facem și modul în care metoda SCOUT poate fi o alternativă la educația formală.
 
Programul de activități cuprinde:

  • ateliere specifice (noduri, creare de mărțișoare etc);
  • depunerea promisiunii de către 28 de temerari;
  • conceperea unor provocări pentru echipe;
  • propunere de activități pentru acest an;
  • jocuri de echipă;
  • expoziție cu materiale specifice activităților noastre.

Cei 100 de ani de cercetășie vor fi prezentați invitaților printr-un film documentar ce cuprinde imagini cu cercetașii români în perioada interbelică.
Vă invităm să fiți alături de noi la acest eveniment, ceaiul este din partea casei 🙂

Primul camp din viaţa de cercetaş

Între 9 și 11 ianuarie 2013, temerarii aspiranzi din patrulele Spiriduşii, Floare-de-Colţ şi Spartanii au avut parte de prima lor aventură cercetăşească, participând la primul camp de iarnă.

Campul, care a durat trei zile, a fost organizat în Munţii Piatra Craiului, la Cabana „Valea lui Ivan”. Au fost trei zile pline, cu multe activităţi, cu hike, cu probe, pe care cercetaşii le-au trecut cu brio. Au învăţat să lucreze în patrulă, să se descopere unii pe alţii, să se cunoască mai bine. Au participat la atelierul de confecţionare a steagurilor de patrulă, şi-au compus imnul patrulei, au pregatit masa, iar în ultima seară, au demonstrat că au şi talent artistic. Alături de ei au mai fost Radu (patrula Vulturii) şi Alex (patrula Scutierii) pentru a le împărtăşi din experienţa lor.
Însă, „proba de foc” pe care au trebuit s-o treacă a fost hike-ul. Acesta a cuprins traseul de la Cabana „Valea lui Ivan” până la „Crucea Grănicerului” şi de acolo spre „Plaiul Foii” până la „Marele Grohotiş”. După un drum lung (de trei ore) şi destul de obositor, cercetaşii au ajuns până în faţa peretelui muntos. Cu toţii erau fericiţi că reuşiseră să-şi depăşească limitele, făcându-i pe liderii lor, Victoriţa, Mirela şi Dan să fie mândri de ei.
Dar, cel mai frumos lucru, din toată această experienţă, este faptul că aceşti copii au descoperit adevăratul sens al cuvântului „prietenie”.
Aşa a luat naştere sloganul unităţii lor: „Extindem prietenia în toată România”.

Scott Teare este noul secretar general al Organizației Mondiale a Mișcării Scout

artcol_nou_secretar_WOSM
Scott Teare este noul secretar general al World Scouting, preluând funcția de Anul Nou de la Luc Panissod.
Scott a servit Lumea Cercetașilor timp de mai multe decenii, în diferite funcții, înainte de acest job de nivel superior.
Scott Wolf a fost laureat cu “Bronze Wolf by the World Scout Committee” în septembrie 2012 în special pentru contribuția sa la Mișcarea Mondială Scout dar și pentru rolul său ca fost director al diviziei Internaționale a Boy Scouts of America.
El a contribuit în mod semnificativ la punerea în aplicare a politicii internaționele a Boy Scouts of America. Ca parte a acestui rol, el a stabilit contacte diplomatice, a întreținut relațiile dintre Cercetașii Americani și reprezentanții companiilor americane care operează în străinătate, ambasade străine, lideri cheie guvernamentali, șefi de state și membrii familiilor regale într-un efort de a oferi sprijin financiar pentru întărirea Mișcării Sout.
Scott preia noul său rol într-un moment crucial pentru World Scout Bureau, care se trece prin schimbări semnificative în gestionarea curentă și procesele de relocare.
Puteți citi interviul complet aici