(Cum) să vorbești copiilor și tinerilor despre război?

Am pregătit următoarele sfaturi pentru liderii cercetași din țară, dar acestea pot fi utile și pentru educatori, părinți sau voluntari care lucrează cu copii și tineri în ONG-uri.

Probabil că în jurul fetelor și băieților din centrele noastre locale, fie că sunt mai mici sau mai mari, a ajuns deja subiectul despre războiului din Ucraina. Mulți urmăresc rețelele de socializare sau știrile în direct, unii au auzit în timp ce erau în autobuz sau în mașină, alții au văzut la televizorul de acasă în timp ce se pregăteau pentru școală. Este puțin probabil ca subiectul războiului să nu-i fi afectat în vreun fel. Indiferent dacă au auzit doar fragmente sau părți mai cuprinzătoare, aceste lucruri sunt ceva nou, ceva care aduce incertitudinea înapoi în viața lor, imediat după o pandemie dificilă.

Cum să reacționăm când copiii sau tinerii aduc subiectul în discuție la întâlnire?

  • Să le acordăm timp pentru nevoia lor de a vorbi despre subiect împreună, chiar dacă este în detrimentul programului făcut deja.
  • Să fim buni ascultători și să le arătăm că suntem interesați de ceea ce gândesc și simt în aceste momente.
  • Să întrebăm ce știu ei despre subiect, ce au înțeles deja. Poate fi o rampă de lansare bună pentru următoarea noastră conversație.
  • Să le completăm informațiile cu o descriere bazată pe fapte a ceea ce se întâmplă. Dacă au întrebări, haideți să le răspundem sincer și concret. Să alegem limbajul și profunzimea informațiilor proporțional cu vârsta lor. Nu vrem ca fetele și băieții să părăsească conversația cu o teamă și mai mare de război. Să nu reducem gravitatea războiului, dar să ținem cont că nu este nevoie ca cei mai tineri, în special, să cunoască toate detaliile sângeroase despre ceea ce se întâmplă.
  • Să discutăm despre faptele reale, fără a vorbi prea mult despre amploarea impactului. Să nu anticipăm ce se poate întâmpla în continuare și nici să nu vorbim despre cât de teribil se pot întâmpla lucrurile în viitor.
  • Dacă vrem să ne împărtășim opiniile, să vorbim despre modul în care percepem războiul, în general. Să lămurim clar că violența nu este o modalitate bună de a rezolva un conflict, la fel cum nu este corect să se încalce drepturile altora și drepturile internaționale.
  • Să încurajăm fetele și băieții să simpatizeze cu cei afectați direct de război. De multe ori nu trebuie să fie departe, poate au în clasă sau chiar în patrulă prieteni ucraineni sau ruși. Ei nu au nimic de-a face cu agresivitatea și ei înșiși pot fi, de asemenea, îngrijorați pentru cei dragi.
  • Să vorbim cu ei despre ce putem face pentru oamenii afectați de război, care sunt opțiunile noastre ca unitate, dar și ca indivizi. Poate fi o contribuție financiară la una dintre colecțiile publice, asistență materială sau doar o simplă înțelegere, compasiune și disponibilitate de a ajuta în viitor, după cum este necesar.
  • Să învățăm unde să căutăm informații verificate sau cum să le verificăm și să le distingem de știrile false. Războiul de dezinformare este, de asemenea, parte a acestui conflict și trebuie să pregătim fetele și băieții să nu cedeze în fața lui.
  • Să le arătăm oamenii buni care ajută. Să le subliniem serviciul pe care aceștia îl fac, pentru ca cercetașii să știe că, deși există câțiva oameni răi pe lume, există și alții, mult mai buni, care se susțin unii pe alții.
  • Să asigurăm fetele și băieții că există o mulțime de profesioniști cărora le pasă de siguranța noastră – soldați, oameni de stat, polițiști, medici și asistente și mulți alții.
  • Să le dăm un exemplu bun. Este important ca fetele și băieții să vadă cum ne abordăm pe noi înșine. Cum lucrăm cu propriile noastre temeri, că îi putem sprijini în mod clar pe cei care suferă sau căutăm în mod activ modalități de a ajuta. Chiar și un astfel de model îi va ajuta să facă față propriilor frici.

Ar trebui să deschid singur subiectul războiului din Ucraina?

Fără îndoială, o întrebare dificilă. După cum am scris mai sus, este puțin probabil ca fetele și băieții să nu știe deja despre război.

Dacă nu sunteți siguri dacă să deschideți subiectul, lăsați-l fetelor și băieților. Întrebați la începutul întâlnirii cum sunt, ce au experimentat în timpul zilei, cum se descurcă. Dacă vreunul dintre ei se confruntă cu subiectul războiului, probabil îl va menționa, iar alții se pot alătura. Apoi puteți urma punctele de mai sus. Dacă subiectul nu apare, s-ar putea să nu fie nevoie să îl deschideți cu ei încă.

Ce altceva este bine de știut?

  • Este posibil ca unii copii mai anxioși să nu vrea să meargă la o întâlnire și ar prefera să fie cu familia. Să respectăm asta.
  • Dacă la întâlnire observi pe cineva mai anxios, o schimbare mai semnificativă a comportamentului etc., anunță-i părinții. Și dacă este evident, spune-le că anxietatea provine probabil din ceea ce aude despre război și sfătuiește-i să înceapă să vorbească acasă despre asta. 

(Adaptare după Bára Tichavová – Rozárka / Viceprimarul Junák – cercetaș ceh și reporter pentru program / Sursa: (Jak) mluvit s dětmi o válce?)

VIDEO – Mica reUnire a cercetașilor

Lupișorii, Temerarii și eXploratorii de la Dacia Felix au sărbătorit 163 de ani de la Unirea Principatelor Române (Mica Unire) alături de locuitorii ținutului. Ca să se pregătească de acest eveniment, cercetașii s-au organizat în patrule, și-au pus hainele și eșarfele de sărbătoare și au participat la MICA reUNIRE A CERCETAȘILOR pe pajiștea de la Făget – Mioveni.
Lupișorii intră în junglă prin cercul de liane, temerarii ajung în câmpie la ceilalți aspiranți temerari unde îi așteaptă ciobănașul iar misiunea eXploratorilor este să lucreze alături de locuitorii cetății pentru a înălța cele 6 turnuri.
Depunerea promisiunii, jocurile, concursurile cu întrebări despre unire dar și tradiționala Horă a Unirii, au fost primite cu mult entuziasm și bucurie într-o zi însorită de sărbătoare.

Moș Crăciun e cercetaș!

Cercetașii din Centrul Local Dacia Felix au fost și anul acesta ajutoarele lui Moș Crăciun. Crăciuneii, mai exact 8 temerari și exploratori cu vârste cuprinse între 12 și 18 ani, au aflat că e nevoie de ajutorul lor, au scris un proiect și au obținut o finanțare pentru implementarea acestuia. Scopul proiectului l-a reprezentat achiziționarea, împachetarea și distribuirea în perioada 15-25 decembrie 2021 a alimentelor de bază pentru masa de Crăciun pentru minim 25 de copii din familii cu posibilități materiale reduse de la Școala Gimnazială Mircea cel Bătrân din Pitești.

Proiectul Moș Crăciun e cercetaș face parte din programul PPP – Împreună facem bine, desfășurat de Organizația Națională Cercetașii României cu sprijinul Kaufland România. Finanțarea obținută în cadrul acestui proiect este de 1265 lei. Centru Local Dacia Felix a suplimentat această sumă cu încă 1265 lei, banii obținuți în 2019 prin proiectul Ordinul Cadoului Fermecat. Inițiativa cercetașilor a dus la atragerea de fonduri suplimentare astfel încât pachetele cu produse alimentare de bază, carne, dulciuri și fructe au ajuns la 50 de copii din Școala Gimnazială Mircea cel Bătrân din Pitești.

Pachetele au fost distribuite direct beneficiarilor în ajunul Crăciunului în cadrul unui eveniment încărcat de emoție și bucurie. În acorduri de colinde, cercetașii au povestit despre principiile și valorile cercetășești și i-au invitat pe cei prezenți, adulți și copii, să li se alăture în misiunea lor de a crea o lume mai bună.

Pe lângă bucuria de a oferi un dar de sărbători, prin implementarea acestui proiect, cercetașii au avut posibilitatea să își dezvolte abilități organizatorice, să identifice alimentele de bază, să planifice și să facă cumpărături. De asemenea, s-au simțit utili și apreciați și au înțeles mai bine rolul lor activ în comunitate.

PPP Împreună facem bine este un proiect implementat de Organizația Națională Cercetașii României cu sprijinul Kaufland România care le oferă tinerilor un program educațional de formare a abilităților de viață. Alături de atelierele de învățare facilitate de adulți, 65 de echipe formate din tineri au avut posibilitatea de a se implica în propria comunitate, implementând o idee de proiect, cu sprijinul unui minigrant.

Cercetășia este un program educațional captivant pentru mii de copii și tineri din România și de pe întreg globul. Educația cercetășească dezvoltă caractere puternice și construiește comunități durabile, de încredere. În prezent, în România, peste 4000 de copii și tineri, cu vârste între 7 și 24 de ani, din toată țara beneficiază de acest program complex de formare și dezvoltare, cu sprijinul celor 1500 de voluntari adulți.

Centrul Local Dacia Felix își desfășoară activitatea în județul Argeș având unități de lupișori (7-10 ani), temerari (11-14 ani) și exploratori (15-18 ani) în Mioveni și Pitești. Dacă doriți să faceți parte din echipa noastră sau să ne susțineți în proiectele viitoare, ne puteți găsi pe www.cercetasi.ro sau facebook.com/scoutdaciafelix.

#implicareafacediferenta #kauflandromania #pppimpreunafacembine #cercetasiiromaniei #scoutdaciafelix

Pui de D.A.C

Dacia Felix a deschis aseară noul an cercetășesc 2021-2022.
Într-o atmosferă dacică, alături de cei peste 70 de participanți care s-au conectat pe Zoom, am descris cercetășia în trei cuvinte, am organizat o altfel de vânătoare dacică, ne-am distrat cu jocuri de mimă și de improvizație, iar liderii au fost puși în situația să ghicească un adevăr și o minciună despre campurile de vară.

Dacia, Dacia, Feeeeeeelix! Gata oricând!

La mulți ani, cercetași!

Am sărbătorit ziua noastră la tradiționalul #BPDay 2021. Muzeul Golești a fost gazda noastră, cei peste 100 de cercetași și părinți.
Istoria acestui loc s-a potrivit perfect cu istoria și tradiția cercetașilor. Din 1907 și până astăzi, povestea cercetașilor din întreaga lume continuă.
La așa sărbătoare nu putea lipsi momentul unic din viața oricărui cercetaș, depunerea promisiunii. Jocurile și vizita muzeului au întregit bucuria revederii după o perioadă îndelungată.

La mulți ani, cercetași! Gata oricând!
#BPDay #ScoutDaciaFelix

Reluare activitate cercetășească

Activitatea cercetășească poate fi reluată începând cu data de 22 iunie 2020, respectând cu strictețe regulile pentru derularea activităților cercetășești în timpul pandemiei COVID-19 descrise aici

Având în vedere că atât situația sanitară, cât și situația legală încep să se relaxeze, ne bucurăm să putem să luăm în considerare, cu responsabilitate, reluarea activității cercetășești. În realizarea acestui obiectiv avem două priorități – siguranța cercetașilor și a comunităților lor și respectarea cu strictețe a normelor sanitare / legale care se aplică, în ordinea asta.

  1. Pentru aceasta, Consiliul Director a creat un document în care sunt detaliate principiile generale și regulile concrete ce trebuie respectate pentru a ne putea relua activitatea – document ce se poate schimba în funcție de parcursul pandemiei și de reacțiile autorităților relevante -, și care se află în acest moment în dezbatere către Centrele Locale, cu termen limită pentru primirea feedback-ului pentru 24 iunie.
  1. Considerăm perioada de tranziție perioada între astăzi, 22 iunie, când nu mai este suspendată activitatea cercetășească și 26 iunie, când estimăm că vom lua decizia finală a CD privind protocolul ce se impune a fi respectat în derularea activităților cercetășești, care va cuprinde și feedback-ul primit din partea Centrelor Locale acolo unde situația o impune.

Pentru perioada de tranziție se pot derula activități cercetășești, cu respectarea cu strictețe a protocolului vizând principiile generale de reluarea a activității, în forma publicată inițial.

  1. Pentru întrebările care apar din partea Centrelor Locale actualizăm în permanență Q&A de la finalul documentului astfel încât informațiile de care aveți nevoie să vă poate fi de folos în timp util pentru reluarea activităților.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor detaliilor din document, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți și comunitatea mai largă a Centrelor Locale.
  1. Pentru orice întrebare legată de reluarea activităților, pentru care aveți nevoie de sprijin și ghidaj sau de informații pe care nu le regăsiți sau sunt neclare în documentul publicat ne puteți contacta în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro

Activitatea cercetășească este suspendată în perioada 16-21 iunie 2020

Activitatea cercetășească este suspendată în perioada 16-21 iunie 2020, cu posibilitatea de reluare a activității mai devreme de atât, imediat ce avem toate datele necesare (noile reglementări legale, feedback-ul vostru etc.)

Probabil că mulți dintre voi ați văzut deja noile propuneri de relaxare în contextul COVID19, publicate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență pentru a intra în vigoare din 15 iunie 2020 (Hotărârea nr. 28/ 11.06.2020).

Pentru ca noile norme din această Hotărâre să intre în vigoare este necesară însă prelungirea perioadei de alertă pentru încă 30 de zile, care necesită aprobare din partea Parlamentului, fapt care nu s-a întâmplat încă.

Deci, în cuvinte foarte simple, există o ambiguitate legislativă, astăzi, 16 iunie neavând practic cadrul legal sau niște norme pe care este necesar să le respectăm; suntem între cele două seturi de reglementări, cele valabile pentru perioada 1-15 iunie și cele care ar putea fi valabile, după aprobare, pentru perioada 15 iunie – 15 iulie.

Colegii din Consiliul Director au lucrat la un document care își propune să asigure cadrul și principiile în care putem relua activitățile cercetășești, cel mai probabil începând cu data de 1 iulie. Ne dorim ca aceste principii de reluare a activității să le propunem inițial către consultare în interiorul organizației și cu experți, urmând ca ulterior să le îmbunătățim în baza feedbackului primit și să le adoptăm ca reguli valabile pentru toți cercetașii.

Totodată, menționăm că am avut o corespondență deschisă cu autoritățile publice (DSU) pentru a ne asigura că luăm cele mai bune decizii pentru următoarea perioadă.

Având în vedere ca suspendarea activității era valabilă până la data de 15.06.2020 inclusiv, prelungim suspendarea activității până la data de 21 iunie, cu posibilitatea de reluare a activității imediat ce avem toate datele necesare (noile reglementări legale, feedback-ul vostru etc.). Realist, ne așteptăm ca la începutul săptămânii viitoare să avem toate reglementările pregătite. Din datele pe care le avem în prezent ca fiind publice, vor putea fi organizate activități pentru maxim 50 de persoane în exterior și maxim 20 în interior, respectând un set de reguli care să asigure siguranța și protecția.

Înțelegem dorința cercetașilor de a începe să organizeze activități și suntem de acord să le sprijinim, dar ca de fiecare dată în această perioada siguranța cercetașilor este prioritară pentru luarea deciziilor.

Am adoptat și comunicăm următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Obligativitatea suspendării activității cercetășești, față în față, adresată copiilor și tinerilor cercetași (recurentă/ săptămânală, inclusiv întâlniri, hike, camp etc.), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, până la data de 21.06.2020, inclusiv.
  1. Posibilitatea organizărilor întâlnirilor față în față, adresate liderilor și voluntarilor adulți, în maxim 8 persoane, respectând următoarele:

– persoanele participante nu manifestă simptome și nu au cunoștință despre a fi intrat în contact cu persoane pozitive COVID-19
– întâlnirile au loc în spații corect igienizate
– este respectată distanțarea socială de 2m între persoane
– purtarea măștii de protecție este obligatorie pe toată durata întâlnirii
– este realizată o listă de prezență și aceasta este arhivată în secretariatul Centrului Local/ organizației

  1. Recomandăm și încurajăm implicarea cercetașilor, în mod individual și pe propria răspundere, în activități de voluntariat/ umanitare sau în activități recreative – sportive individuale desfășurate în aer liber (ciclism, drumeție, alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit și altele) cu participarea a cel mult 3 persoane, respectând măsurile specifice de protecție
  1. Obligativitatea luării tuturor măsurilor specifice de protecție pe perioada suspendării activității cercetășești, de către Scout Shop, astfel încât să se asigure condiții optime pentru personalul Scout Shop și deopotrivă asigurarea managementului afacerii. Managerul Scout Shop împreună cu boardul Scout Shop vor analiza oportunitatea deschiderii lucrului cu publicul în condițiile date (comenzi minime, investiții pentru lucru cu clienții, șomaj tehnic, suspendare contracte de muncă etc.)
  1. Activitatea Echipei Executive va fi realizată pe perioada suspendării activității cercetășești, prin lucru la domiciliul fiecărui angajat, prin continuarea CIM prin telemuncă; în cazul în care activitatea și solicitările impun, vor avea loc deplasări la sediu ale angajaților (preluare documente, arhivare etc.); vă rugăm să confirmați telefonic vizitele la sediu la 0723 723 827.
  1. Relaxarea măsurilor detaliate în legislația privind starea de alertă ne oferă o mai mare libertate de mișcare, dar ne îndeamnă deopotrivă la precauție și responsabilitate. Recomandăm ca și în această perioadă cercetașul să rămână un exemplu pentru comunitatea sa și să:
  • se informeze în mod corect și din surse oficiale: https://stirioficiale.ro/informatii
  • respecte toate măsurile specifice de protecție sanitară: purtarea măștii în spațiile închise, igienizarea mâinilor în mod corespunzător, utilizarea bicicletei/ mașinii personale în defavoarea mijloacelor de transport în comun etc., limitarea deplasărilor la necesități
  • ajute semenii și să se implice în ajutorarea persoanelor defavorizate
  1. Recomandăm pentru perioada 15 – 21 iunie 2020 derularea de activități în mediul online, atât pentru copii și tineri, cât și pentru adulți (de dezvoltare de noi competențe, dar și pentru îngrijirea propriei stări de bine), folosind instrumente online.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.
  1. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările către Grupul de Răspuns Rapid

Activitatea cercetășească este suspendată în perioada 2-15 iunie 2020

Deși începând cu 1 iunie autoritățile române au adoptat noi măsuri privind diminuarea restricțiilor în vigoare din România, nici una dintre acestea nu ne oferă cadrul legal și sigur pentru derularea de activități cercetășești față în față.

Suntem optimiști și sperăm ca începând cu data 15 iunie, cadrul legal și totodată situația țării privind siguranța cetățenilor să ne ofere posibilitatea de a reîncepe treptat activitatea.

Am luat la cunoștință că alte organizații de cercetași din Europa au pregătit ghiduri și măsuri specifice, toate acestea raportate la cadrul lor legal, care nu este însă deloc asemănător cu dinamica legislativă din țara noastră.

În continuare siguranța cercetașilor, a liderilor și a angajaților organizației este prioritară, dar pregătim scenarii de reluarea a activității, treptat, cu măsuri specifice.

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Obligativitatea suspendării activității cercetășești, față în față, adresată copiilor și tinerilor cercetași (recurentă/ săptămânală, inclusiv întâlniri, hike, camp etc.), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, până la data de 15.06.2020, inclusiv.
  1. Posibilitatea organizărilor întâlnirilor față în față, adresate liderilor și voluntarilor adulți, în maxim 8 persoane, respectând următoarele:

– persoanele participante nu manifestă simptome și nu au cunoștință despre a fi intrat în contact cu persoane pozitive COVID-19

– întâlnirile au loc în spații corect igienizate

– este respectată distanțarea socială de 2m între persoane

– purtarea măștii de protecție este obligatorie pe toată durata întâlnirii

– este realizată o listă de prezență și aceasta este arhivată în secretariatul Centrului Local/ organizației

  1. Recomandăm și încurajăm implicarea cercetașilor, în mod individual și pe propria răspundere, în activități de voluntariat/ umanitare sau în activități recreative – sportive individuale desfășurate în aer liber (ciclism, drumeție, alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit și altele) cu participarea a cel mult 3 persoane, respectând măsurile specifice de protecție
  1. Obligativitatea luării tuturor măsurilor specifice de protecție pe perioada suspendării activității cercetășești, de către Scout Shop, astfel încât să se asigure condiții optime pentru personalul Scout Shop și deopotrivă asigurarea managementului afacerii. Managerul Scout Shop împreună cu boardul Scout Shop vor analiza oportunitatea deschiderii lucrului cu publicul în condițiile date (comenzi minime, investiții pentru lucru cu clienții, șomaj tehnic, suspendare contracte de muncă etc.)
  1. Activitatea Echipei Executive va fi realizată pe perioada suspendării activității cercetășești, prin lucru la domiciliul fiecărui angajat, prin continuarea CIM prin telemuncă; în cazul în care activitatea și solicitările impun, vor avea loc deplasări la sediu ale angajaților (preluare documente, arhivare etc.); vă rugăm să confirmați telefonic vizitele la sediu la 0723 723 827.
  1. Relaxarea măsurilor detaliate în legislația privind starea de alertă ne oferă o mai mare libertatea de mișcare, dar ne îndeamnă deopotrivă la precauție și responsabilitate. Recomandăm ca și în această perioadă, cercetașul să rămână un exemplu pentru comunitatea sa și să:
  • informeze în mod corect și din surse oficiale: https://stirioficiale.ro/informatii
  • respecte toate măsurile specifice de protecție sanitară: purtarea măștii în spațiile închise, igienizarea mâinilor în mod corespunzător, utilizarea bicicletei/ mașinii personale în defavoarea mijloacelor de transport în comun etc., limitarea deplasărilor la necesități
  • ajute semenii și să se implice în ajutorarea persoanelor defavorizate
  1. Recomandăm pentru perioada 1 – 15 iunie 2020 derularea de activități în mediul online, atât pentru copii și tineri, cât și pentru adulți (de dezvoltare de noi competențe, dar și pentru îngrijirea propriei stări de bine), folosind instrumente online.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.
  1. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările către Grupul de Răspuns Rapid

Măsuri COVID-19 [5]: AG Național AG Filiale Alte Evenimente Naționale

28 martie 2020

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele decizii:

  1. Adunarea Generală Națională

Context:

În această perioadă, ne confruntăm cu diverse limitări al căror scop este să ne ofere o mai mare siguranță și securitate pe termen mediu și lung.

Mișcarea cercetășească are la bază principiile democratice și scopul deciziilor pe care le luăm este să asigure membrilor organizației cadrele potrivite ca ei să-și manifeste pe deplin drepturile și obligațiile: implicarea tinerilor în luarea deciziilor, consultarea cu privire la decizii, dreptul la opinie și vot, reprezentativitatea, responsabilitatea etc.

Ne dorim să avem o Adunare Generală corespunzătoare care să ne permită punerea în practică a acestor drepturi. Totodată, avem niște limitări de ordin legal (descărcarea de gestiune și depunerea bilanțului), care au niște termene limită și care ne impun să găsim soluțiile cele mai potrivite ca atât noi ca membri, cât și noi ca entitate juridică, să putem să respectăm legea și să ne putem continua activitatea.

Decizie:

Se suspendă Convocatorul Adunării Generale Naționale din 25-26 aprilie 2020 cu următoarele mențiuni:

  1. se anulează întâlnirea fizică programată în 25-26 aprilie 2020; o nouă Adunare Generală Extraordinară va fi convocată, respectând prevederile statutare la o dată care va fi anunțată ulterior
  2. se menține procesul de consultare cu privire la subiectele de pe Ordinea de Zi anunțată – mai exact, toate documentele suport vor fi puse la dispoziția Centrelor Locale pentru a primi feedback pe email și într-un cadru organizat online în ziua de 25 de aprilie 2020; obiectivul nostru este să răspundem la întrebări și să preluăm feedback, acceptând că orice vot formal pe oricare din subiecte va avea loc doar într-o Adunare Generală formală.
  3. se convoacă Adunarea Generală Extraordinară în data de 25 aprilie cu vot prin corespondență online, având pe Ordinea de Zi un singur subiect: Raportul financiar și descărcarea de gestiune
  • Fiecare Centru Local va mandata o persoană pentru exprimarea votului și totodată adresa de email de pe care va fi exprimat votul. Mandatele completate și semnate pot fi trimise pe contact@scout.ro până la data de 19 aprilie 2020 inclusiv. Model mandat aici.
  • Sâmbătă, 25 aprilie, ora 10.00 persoanele mandatate vor primi prin email propunerea de vot pentru descărcarea de gestiune și procedura de vot, pe adresele de email specificate în mandat, cu termen de răspuns: 25 aprilie, ora 16.00
  • Raportul financiar și Raportul cenzorilor va fi pus la dispoziția Centrelor Locale până cel târziu în data de 11 aprilie 2020, conform calendarului AG
  • Situația Centrelor Locale cu drept de vot o puteți consulta aici

Mențiuni:

Acest proces facilitează respectarea legii, mai exact depunerea bilanțului la termen (și evitarea plății unei eventuale amenzi), dar este o soluție de compromis la care am ajuns din cauza situației excepționale în care ne găsim, înțelegând limitările ei inclusiv din perspectivă juridică.

Dacă există opoziție cu privire la această propunere de organizare, vă rugăm să ne comunicați în cel mai scurt timp.

Votul exprimat prin email reprezintă un document opozabil în instanță, asociat cu o adresă de email a unei persoane mandatate explicit de Centrul vostru Local, motiv pentru care, am optat pentru această versiune și nu pentru folosirea unei aplicații online de vot.

II. Adunările Generale ale Filialelor

Context:

Centrele Locale cu personalitate juridică (Filialele) întâmpină aceleași limitări ca și Organizația cu privire la organizarea Adunărilor Generale.

Recomandări:

  1. GRR exprimă recomandări, în timp ce decizia finală, ca și răspunderea care provine din aceasta, revine în întregime conducerii Centrului Local, în cazul Centrelor Locale cu personalitate juridică (Filiale ONCR)
  2. Recomandăm susținerea Adunărilor Generale cu vot online / prin corespondență atât în cazul filialelor, cât și în cazul sucursalelor, cu o limitare în ce privește subiectele de pe OZ.
  3. Nu recomandăm pe Ordinea de Zi subiectele ce impun modificări la Judecătorie: schimbare de Statut sau alegeri

AG în acest format are o valoare juridică incertă, mai exact toate deciziile luate pot fi respinse de / anulate în instanță, implicit și solicitarea de a înregistra schimbarea CCL-ului sau a statutului pot fi respinse.

În cazul în care situația din Centru Local impune schimbări urgente, vă recomandăm să aveți o consultare online în care să aveți un consens cu privire la un Consiliu de Centru Local interimar (persoanele care iau decizii și mandatul), urmând ca modificările statutare și toate reglementările ce se impun să le realizați într-o Adunare Generală organizată statutar, când situația din țară o va permite.

Mențiuni

  1. Este important ca atunci când alegeți metoda de vot (în cazul în care nu optați pentru varianta propusă pentru Adunarea Generală Națională), tool-urile să vă ofere posibilitatea să identificați persoana de la care ați primit votul (printr-o adresă de e-mail sau un număr de telefon cunoscute, spre exemplu)
  2. Pentru orice întrebare legată de organizarea locală, vă recomandăm să ne scrieți la mihaela.girleanu@scout.ro.

III. Alte evenimente locale de amploare sau cu deschidere națională

Vă recomandăm în pregătirile pe care le faceți pentru evenimentele din această vară să elaborați și un plan de criză pentru cazul în care măsurile de restricție se vor prelungi și pentru perioada mai – august 2020 (să informați persoanele poate deja înscrise despre riscurile de amânare sau suspendare, să decideți momentele și criteriile în baza cărora veți lua deciziile de suspendare sau amânare, propuneri de gestionare a evenimentului pe grupuri mai mici de persoane – de exemplu, campul de Centru Local pe unități etc.)

Totodată, vă recomandăm să nu angajați cheltuieli din partea Centrului Local sau a cercetașilor pentru aceste evenimente, până la momentul în care veți avea o mai mare siguranță pentru organizarea lor.

IV. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.

V. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările către Grupul de Răspuns Rapid

Vă reamintim că sunt suspendate doar întâlnirile față în față între cercetași, în timp ce activitățile cercetășești își pot urma cursul firesc, cu limitările impuse.

Vă încurajăm să dezvoltați activități online pentru această perioadă și să vă folosiți de resursele promovate:

  • JOTI (Jamboree On The Internet / Jamboreea pe Internet) este un eveniment organizat anual la nivel mondial, când cercetașii de peste tot din lume se întâlnesc online, creează prietenii internaționale și participă la sesiuni interactive. Având în vedere restricțiile de circulație care afectează mai mult de o treime din populația planetei, se organizează o ediție specială JOTI pe 3 – 5 aprilie. Mai multe informații găsiți pe pagina oficială a evenimentului, iar pentru orice nelămuriri vă stăm la dispoziție la adresa de email international@oncr.ro
  • activități derulate de acasă (exemple de activități de la cercetașii britanici: https://www.scouts.org.uk/the-great-indoors/)
  • activități care impun lucrul individual (căutare de informații, desenare, proiectare, planificare, reflecție etc.)
  • activități care se pot facilita prin intermediul întâlnirilor online cu ajutorulaplicațiilor (google meet, skype, call whatsapp, call FB mess etc.) și permit interacțiunea în siguranță în mediul online a cercetașilor

De asemenea, nu uitați de rolul nostru în această perioadă, de a fi responsabili și a respecta limitările impuse, și, totodată, un sprijin pentru comunitatea în care activăm.

Măsuri COVID-19 [4]: AG Locale, Instrumente online pentru întâlniri și consultări online, Solidaritate cercetășească – Apel voluntari

17 martie 2020

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Obligativitatea suspendării oricărui tip de activitate cercetășească, față în față, adresată copiilor și tinerilor cercetași (recurentă/ săptămânală, inclusiv întâlniri, hike, camp etc.), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 16.03.2020. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, față în față, adresată liderilor și voluntarilor adulți care implică mai mult de 5 persoane (stagii de formare, ședințe de pregătire, întâlniri locale), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 16.03.2020. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, care implică deplasarea cercetașilor dintr-o localitate în alta.
  1. Obligația suspendării programului de lucru cu publicul a magazinului Scout Shop pe perioada suspendării activității cercetășești, pentru o perioadă de 30 de zile, începând cu data de 16.03.2020, cu posibilitatea de prelungire, dacă situația o impune.
  1. Activitatea biroului executiv va fi realizată pe perioada suspendării activității cercetășești, prin lucru la domiciliul fiecărui angajat; în cazul în care activitatea și solicitările impun, și nu suportă amânare, va avea loc deplasarea la sediu a angajaților; vă rugăm să confirmați telefonic vizitele la sediu la 0723 723 827.
  1. Cu ajutorul echipei TECH vă putem dispoziție un material care explică în detaliu folosirea a două instrumente online care vă pot facilita organizarea întâlnirilor de lucru online sau consultarea pe diverse subiecte:
  1. Google Meet – oferă posibilitatea unei întâlniri online/ videoconferință pentru 100 de persoane logate cu adresă de scout sau 25 de persoane logate cu adresă de gmail
  2. Google Forms cu template – oferă posibilitatea consultării online

!!! Pentru organizarea unei astfel de întâlniri este necesară planificarea ei în mod corespunzător și o disciplină atentă:

  • stabilirea unei date agreate de toți participanții
  • stabilirea unui program clar, în care fiecărui subiect îi este alocat un timp, comunicat detaliat înainte către participanți
  • un regulament clar al întâlnirii: microfoane închise, intervenții de maximum 2 min. și punctuale
  • pregătirea și transmiterea tuturor documentelor în forma scrisă în timp util către participanți, cu minimum 5 zile înainte de videoconferință
  • pregătirea formularelor de consultare anterior videoconferinței
  • numirea unei persoane care se ocupă de partea ‘tehnică’ în cadrul întâlnirii
  • numirea unei persoane care moderează discuția
  1. Recomandări Adunări Generale Locale

7.1. Adunarea Generală a unei Sucursale (Centru Local care nu are personalitate juridică)

O Adunare Generală Locală reunește între 10 și poate 50 de persoane. Deși avem încredere foarte mare în tool-urile online și în lucru la distanța, un AG online cu peste 10 persoane are câteva limitări, unele dintre ele controlabile, altele nu.

Câteva recomandări:

  • analizați gradul de urgență al organizării unui AG local: poate fi înlocuit el de o consultare sau o dezbatere în scris/ online? este necesară acum luarea de decizii prin vot?
  • faceți consultări pe subiecte în grupuri mai mici – dimensiunea unei patrule (4-9 membri) sigur funcționează și online 🙂 de exemplu liderii pot face consultări cu câte una/ două patrule de eXplo
  • după ce ați colectat feedback-ul de la consultări și l-ați integrat, după caz,, elaborați formularul google de vot (conform indicațiilor din materialul de mai sus) și trimiteți-l cu timp de răspuns de 1-2 zile
  • creați un cadru (un grup online sau numiți o persoană) care poate răspunde în perioada de consultări cu detalii despre subiectele de pe OZ
  • formularele google nu permit alegeri locale, întrucât confidențialitatea răspunsului nu este posibilă
  • vă încurajăm să demarați pregătirile și să ne scrieți la tech@scout.ro/ contact@scout.ro dacă aveți întrebări tehnice sau vreți să ne împărtășiți lecțiile învățate

7.2. Adunarea Generală a unei Filiale (Centru Local cu personalitate juridică)

Suntem în curs de a oferi o recomandare, în cazul în care situația va impune, pentru organizarea unei AG de Filială/ Națională luând în considerare obligativitatea descărcării de gestiune și depunerii bilanțului până la finalul lunii aprilie 2020.

În timp ce pentru o sucursală este o obligativitate statutară, pentru o filială și pentru ONCR și o obligativitate legală.

  1. Solidaritate cercetășească

8.1. Ajutăm persoanele vulnerabile

Comunitățile în care suntem activi au nevoie de ajutorul nostru și în această perioadă, iar cercetașii au fost mereu și rămân un reper pentru modelul de organizare și implicare în comunitate.

Există o categorie de persoane mai vulnerabile în această perioadă care are nevoie de ajutor la cumpărături (alimente, medicamente) sau alte urgențe – în special persoanele peste 60 de ani sau persoanele cu probleme medicale și cu imunitatea compromisă.

Dacă ești major și îți dorești să contribui cu ceva, poți adopta modelul promovat de Institutul Polonez sau crea ceva personalizat pentru grupul tău. Te încurajăm să ajuți, dar să fii și precaut: cumpără pentru persoanele de la tine din bloc/ scară, pe care le cunoști deja, nu cumpără lucruri valoroase pe banii tăi, respectă măsurile de igienă (mască, mănuși, spălat pe mâini), predă cumpărăturile fără să iei contact direct cu persoanele vulnerabile, deplasează-te cu bicicleta sau pe jos pentru a evita mijloacele de transport.

8.2. Pre-organizare voluntari situații de urgență

Am făcut un formular care centralizează disponibilitatea noastră pentru a fi activi în această perioadă în comunitate și modul în care am putea fi activi în baza resurselor și abilităților pe care le avem fiecare dintre noi. Este vorba despre voluntariat ca cercetași, dar în medii dinamice, organizate de alte persoane sau instituții, unde nu setăm noi cadru de organizare sau resursele, dar suntem convinși că abilitățile dezvoltate la cercetași pot fi foarte utile. Formularul este deschis pentru cercetași peste vârsta de 18 ani și între 16 și 18 ani, cu acordul liderului.

Completarea acestui chestionar nu obligă la acțiune imediată, ci are scopul de a crea o bază de date care va fi apelată, cu prioritate, în caz de nevoie: https://forms.gle/rE19XfCwJxwCnAacA 

  1. Educația online

Găsiți aici, la inițiativa Sabinei Grigore, o centralizare de platforme online de învățare, activități educative, culturale și distractive online.

  1. Informarea din surse sigure rămâne prioritară în această perioadă. Vă recomandăm https://stirioficiale.ro/
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.
  1. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările către Grupul de Răspuns Rapid.

Măsuri COVID-19 [3]: AG de Centru Local și activități dedicate adulților

10 martie 2020

Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, față în față adresată liderilor și voluntarilor adulți care implică mai mult de 5 persoane (stagii de formare, ședințe de pregătire, întâlniri locale), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru perioada 11 martie 2020 – 22 martie 2020, inclusiv. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligația suspendării oricărui tip de activitate cercetășească sau întrunire, care implică deplasarea dintr-o localitate în alta.
  1. Recomandăm cu fermitate evaluarea corectă a necesității unei întâlniri față în față în această perioadă și luarea în calcul a posibilității derulării întâlnirilor în online.
  1. Întrucât în această perioadă erau planificate multe Adunări Generale de Centru Local, la care este deja imposibilă participarea tinerilor (conform [Măsuri COVID-19] (2)), vă recomandăm organizarea unei consultări online (la data pe care o aveați deja planificată) pentru subiectele care nu suportă amânare și replanificarea unei Adunări Generale Extraordinare față în față după data de 22 martie. Termenul de 22 martie ar putea fi prelungit prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.

Încercăm să găsim soluțiile cele mai potrivite pentru manifestarea principiului democratic în cadrul cercetășiei. Vom reveni în acest sens cu recomandări specifice pentru abordarea calendarului Adunării Generale.

  1. Obligația suspendării programului de lucru cu publicul a magazinului Scout Shop pe perioada suspendării activității cercetășești, 11 – 22 martie 2020, cu posibilitatea de prelungire, dacă situația o impune și limitarea activității angajaților Scout Shop la pregătirea și livrarea comenzilor deja înregistrate.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.

Informări cu privire la evenimentele planificate după data de 31 martie:

  • organizate de ONCR: Adunare Generală Națională, campuri naționale etc.

În momentul redactării acestui anunț, toate evenimentele planificate sunt în curs de pregătire își urmează etapele, conform calendarului inițial/ stabilit.

Contextul în care ne aflăm nu favorizează emiterea de decizii pe termen lung, întrucât situațiile se schimbă de la un moment la altul și deciziile GRR se subordonează în mod direct deciziilor luate de la nivel guvernamental.

Principiul care ghidează deciziile sunt siguranța cercetașilor și responsabilitatea acestora față de propria persoană și față de cei din jur.

  • organizate de alte entități: EuroJam

În momentul redactării acestui anunț, organizatorii ne-au informat că toate pregătirile lor sunt conform planificării.

Spre deosebire de evenimentele interne, deciziile cu privire la organizarea acestui eveniment nu ne aparțin.

Ceea ce putem face ca și participanți la acest eveniment este să contribuim la măsurile de prevenție și la oprirea distribuirii virusului. Este un act de responsabilitate imperios necesar în această perioadă.

De asemenea, recomandăm liderilor însoțitori să comunice părinților mesajele primite de la CMT și de la organizatori cu privire la acest subiect.

De asemenea, vă informăm:

  • Amânarea Stagiilor de Introducere în Educației Pentru Dezvoltare Durabilă programat la București, a Stagiului de Pedagogie programat la Râmnicu Vâlcea și a weekendului de formare woodbadge, în 14-15 martie 2020, și a Campului 451°S – Camp de Seniori, programat în 27-29 martie 2020, ca măsură de siguranță pentru cercetași (este foarte greu de păstrat distanța recomandată de 1m în cadrul unui stagiu de formare/ camp) și totodată ca măsură de prevenție și responsabilitate pentru oprirea răspândirii virusului (stagiul/ campul implică deplasarea persoanelor).

Măsuri COVID-19 [2]: Suspendarea activităților cu copii și tineri și alte măsuri imediate

9 martie 2020

În acord cu restricțiile impuse de HOTĂRÂREA NR. 6 din 6/03/2020 și închiderea tuturor instituțiilor de învățământ pre-universitar, Grupul de Răspuns Rapid a adoptat și comunică următoarele obligații și recomandări cu privire la organizarea activităților cercetășești de către Centrele Locale:

  1. Suspendarea oricărui tip de activitate cercetășească față în față adresată copiilor și tinerilor cercetași (recurentă/ săptămânală, inclusiv întâlniri, hike, camp etc.), în cadrul și în numele Organizației Naționale Cercetașii României (incluzând aici toate Centrele Locale și Centrul Cercetășesc Nocrich – H.C. Habermann), inclusiv participările la evenimentele altor entități, pentru perioada 10 martie 2020 – 22 martie 2020, inclusiv. Măsura ar putea fi prelungită prin comunicări ulterioare, dacă situația o impune.
  1. Obligativitatea obținerii avizelor Direcției de Sănătate Publică în cazul organizării unui eveniment până la data de 31 martie, adresat liderilor și voluntarilor adulți, în cadrul și în numele organizației; HOTĂRÂREA NR. 6 din 6/03/2020 definește termenul de eveniment foarte larg, motiv pentru care orice întrunire convocată în numele și în cadrul organizației, poate fi legal interpretată ca un eveniment și este decizia noastră de a o interpreta în acest fel. Evaluarea riscului evenimentului este realizată prin avizarea Direcției de Sănătate Publică pe baza criteriile impuse de prezenta hotărâre.

Astfel, orice întrunire convocată de către un adult cercetaș către alți cercetași impune demararea procesului de avizare la Direcția de Sănătate Publică, aferentă județului în care vă desfășurați activitatea.

Vă punem la dispoziție, ca model adresă pentru avizarea unei întruniri de pregătire a programului EuroJAM

Acest model se poate adapta pentru stagiile de formare, întrunirile între lideri, Adunări Generale locale etc.

Întrucât Adunările Generale locale implică, în cele mai multe Centre Locale, și participarea tinerilor, revenim cu o recomandare punctuală pentru acest tip de acțiune în cel mai scurt timp posibil.

Am demarat avizarea evenimentelor organizate prin nivelul național: întrunirea liderilor cercetași în contextul EuroJam la Cluj, weekendului 3 de formare în programul woodbadge la Sovata, stagiul de formare de Introducere în Educație pentru Dezvoltare Durabilă la București.

Urmează demararea procesului de avizarea pentru întâlnirea de lucru a echipei TECH și a Campului 451°S – Camp de Seniori.

Cele 5 evenimente enunțate se vor desfășura doar în cazul avizului pozitiv din partea Direcției de Sănătate Publică.

Dacă sunt alte evenimente planificate până la data de 31 martie despre care nu avem cunoștință, vă rugăm să ne spuneți, pentru a lua toate măsurile ce se impun și a oferi sprijinul necesar în pregătirea lor.

Lăsăm în responsabilitatea Centrelor Locale decizia cu privire la interzicerea/ anularea evenimentelor dedicate liderilor și voluntarilor adulților, dacă aspectele de la nivel local impun acest lucru.

  1. Recomandăm abordări creative pentru compensarea reducerii activităților față în față cu îndrumarea cercetașilor către activități
  1. Recomandăm proactivitate în sporirea gradului de igienizare și o atenție sporită la interacțiunile cu categoriile vulnerabile de persoane (bunici, persoane cu imunitate scăzută etc.)
  1. Pentru limitarea răspândirii virusului, se suspendă componenta strângerii mâinii din salutul cercetășesc (se va face doar salutul cu mâna dreaptă). Păstrarea distanței de 1 metru între participanții la evenimente în timpul derulării activităților.
  1. Obligativitatea transmiterii tuturor informărilor Grupului de Răspuns Rapid/ CD pe acest subiect, inclusiv aceasta, către membrii din Centrele Locale, și către părinți.

De asemenea, vă informăm:

  1. Pentru orice decizie legată de acest subiect am alcătuit un Grup de Răspuns Rapid, alcătuit din membri ai CD și Directorul Executiv care poate fi contactat în orice moment la telefon 0736 341 822/ mihaela.girleanu@scout.ro. Pentru orice răspunsuri oficiale (presă/ terți) cu privire la aceste măsuri, vă rugăm să redirecționați solicitările pentru informații către Grupul de Răspuns Rapid.
  2. Activitatea biroului executiv va fi realizată în perioada 11 martie – 22 martie prin lucru la domiciliul fiecărui angajat; în cazul în care activitatea și solicitările impun și nu suportă amânare, va avea loc deplasarea la sediu a angajaților; vă rugăm să confirmați telefonic vizitele la sediu la 0723 723 827
  3. În contextul curent și în acord cu inițiatorii, evenimentul dedicat Earth Hour din București, lansat la inițiativa Grupului Candidat Drumul Crinului împreună cu Centrele Locale Baden Powell, Verde + și ALB, și care viza peste 500 de persoane, a fost anulat.
  4. Toate celelalte recomandări și obligații transmise în Informarea din data de 8 martie 2020 (1) rămân valabile și obligatorii.

Vă rugăm să tratați aceste obligații și recomandări ca măsuri din planul de prevenție și de responsabilitate, pe care noi, ca cercetași, îl avem față de comunitate.

Și în acest caz, este necesar să fim un model în comunitate, manifestând în mod activ grija față de propria persoană și față de cei din jurul nostru și invitând pe cei din jurul nostru la responsabilitate și calm.

Organizația Națională Cercetașii României

Spiridușii și Ordinul Cadoului Fermecat

A trecut și OCF 2019, spiridușii și-au închieiat misiunea cu succes. După 6 zile, 77 de participanți, 869 de ore de împachetat, peste 400 m de hârtie și 100 m de panglica și sfoară, multă dragoste și bucurie de a ajuta oamenii să se pregătească pentru sărbătorile de iarnă.
Moș Crăciun vă mulțumește pentru ajutor și vă așteaptă și la anul! 😊

Lumina Păcii de la Bethleem a ajuns și în Argeș

“Lumina Păcii de la Betleem” este un simbol al păcii şi al ecumenismului, un proiect inițiat în 1989 de către cercetașii din Austria, reprezentat printr-o flacără aprinsă la Grota din Bethleem şi distribuită apoi, pe tot globul, cu ajutorul cercetaşilor.
An de an, scopul acestei iniţiative este de a duce Lumina Păcii la cât mai mulţi oameni, de a le purta acestora mesajul de pace, de a încuraja pe oricine, dar în special pe cercetaşi, să promoveze pacea, nu doar să vorbească despre ea.

Anul acesta, un grup de cercetași de la Dacia Felix au participat la ceremonia din Austria și au adus “Lumina Păcii de la Bethleem” Cercetașilor Români Uniți, creștinilor de la Catedrala Sfinții Apostoli Petru și Pavel din Mioveni și din penitenciarul Mioveni și la Prefectura Județului Argeș.

La mulți ani, România!

Cercetașii din unitățile de temerari și lupișori din Pitești și Mioveni au participat, fiecare în orașul lor, la festivitățile organizate cu ocazia Zilei Naționale a României.

Mândri că suntem cercetași, mândri că suntem români!

Ordinul Cadoului Fermecat 2019

Așa cum scrie și mai sus, vom desfășura activitatea „Ordinul Cadoului Fermecat” în perioada 19 – 24 decembrie, la Vivo Mall, după următorul program:
– 19 decembrie – 12:00 – 21:00;
– 20 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 21 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 22 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 23 decembrie – 10:00 – 21:00;
– 24 decembrie – 10:00 – 21:00.

Pentru cei care nu au participat până acum, prezentăm în câteva cuvinte în ce constă această acțiune. Vom împacheta cadouri pentru cei care cumpără produse din magazin. În schimbul serviciilor noastre clienții ne pot răsplăti cu orice sumă doresc sub forma de donație. Banii strânși vor fi folosiți pentru a susține activitarea cercetașilor pe parcursul anului viitor.
Vă rugăm să citiți cu atenție instrucțiunile din formular.

Dacă vrei să ne dai o mână de ajutor ești binevenit, te poți înscrie aici

Aventura lupișorilor la Nocrich

Cum călătorului îi șade bine cu drumul, cercetașului îi stă bine în camp. Așa că, pe 6 septembrie, ne-am făcut bagajele și ne-am văzut de drum cu gașca de lupișori. Ne-am instalat corturile în curtea Centrului Scout de la Nocrich, unde ne-au așteptat voioși voluntarii, cei doi câini și numeroasele pisici din centru.

Pe durata celor 3 zile, lupișorii au avut ocazia să afle multe despre cercetășie: cum să facă cortul, de ce e important să ne ajutăm unii pe alții, au învățat să facă câteva noduri de bază și cum să le folosească la construcția unui tripod din care apoi au ieșit băncuțe pe care le-au și testat. Cum, nu știți ce este un tripod?!? Lupișorii vă arată într-o clipă.

În cadrul „Village quest”, au avut ocazia să-și exerseze curajul și creativitatea într-o serie de provocări inedite pe care le-au rezolvat cu entuziasm, fiecare lupișor punându-și în valoare abilitățile.

Urcarea în turnul Bisericii Evanghelice a fost încă o provocare ce ne-a testat unele limite, dar odată ajunși sus, ne-am bucurat de experiență!
La focul de tabără din ultima seară am simțit cu toții emoție și mândrie, cântând imnul cercetașilor și fredonând împreună, impresionați de lupișorul-chitarist al trupei.

Voluntarii din Centrul Scout ne-au spus la plecare că ne mai așteaptă la Nocrich, așa că, vom începe pregătirile pentru noi aventuri!

Auuuuuuuuu, auuuuuuuuu, auuuuuuuu!!!

Prietenii lui Shrek

În perioada 18-21 iulie, cercetașii de la Dacia Felix Mioveni l-au „căutat” pe Shrek prin pădurile din jurul cartierului Făget – Argeș.

Cei 67 de cercetași, cu vârste cuprinse între 7 și 21 de ani, însoțiți de liderii lor, au petrecut 4 zile în natură, au dormit la cort și au avut parte de o mulțime de provocări pentru a-și duce la îndeplinire misiunea: să-l găsească pe Shrek și să-l convingă să devină un capcăun bun și implicat în comunitate. Pentru asta, au făcut drumeții, au participat la ateliere de orientare cu busola, noduri cercetașești, tiroliană, tir cu arcul, prim ajutor, ecologie, prepararea hranei. Toate acestea într-o zonă superbă din apropierea zonei de picnic de la Faget.

Cercetaș la 104 ani

Astăzi, Constantin Năstase – general în rezervă și cercetaș de onoare al Centrului Local Dacia Felix Mioveni, împlinește venerabila vârstă de 104 ani.
Constantin Năstase s-a născut pe 3 iunie 1915 în Mioveni și este absolvent al Școlii Normale „Carol I” din Câmpulung Muscel.

În anul 1934, la vârsta de 19 ani, devine cercetaș al Marii Legiuni a României – Cohorta „Radu Negru” din Câmpulung Muscel. A luptat în cel de Al Doilea Război Mondial, ca ofițer al Armatei Române, participând la campania din est de la început, în iunie 1941, și până la întoarcerea în țară, în anul 1944. A fost învățător, iar după absolvirea Facultății de Matematică și Fizică a Universității din București, a devenit profesor de matematică și fizică. În 1977, ca titular al catedrei la Școala Racovița, s-a pensionat. A înființat Muzeul Cula Racovița, un loc de care a rămas foarte atașat și care îi poartă numele.

La mulți ani, domnule Năstase!

WhatsApp chat